KRISZTUS URALMÁNAK HELYREÁLLÍTÁSA
-
I.
AZ EGYHÁZBAN,
-
II.
EGYHÁZ BELÉPÉSE
A SZELLEMI KORMÁNYZÁSBA,
-
III. EGYHÁZ ÁLTAL
A NEMZETEKEN
(KORMÁNYZÁS, VASVESSZŐVEL)
(KORMÁNYZÁS, VASVESSZŐVEL)
„Monda az Úr
az én uramnak: Ülj az én jobbomon, a míg ellenségeidet zsámolyul vetem a te
lábaid alá. A te hatalmad pálcáját kinyújtja az Úr Sionból, mondván: Uralkodjál
ellenségeid között! A te néped
készséggel siet a te sereggyűjtésed napján, szentséges öltözetekben;
hajnalpír méhéből lesz ifjaidnak
harmatja.” (Zsoltár 110:1-3,)
Figyelem : Az "Egyház" kifejezést minden esetben kizárólag bibliai, és nem jogi
értelemben használom !
(„Hit és Hitvédelem” c. blog ITT tekinthető meg.)
Figyelem : Az "Egyház" kifejezést minden esetben kizárólag bibliai, és nem jogi
értelemben használom !
(„Hit és Hitvédelem” c. blog ITT tekinthető meg.)
A
I.
Krisztus
uralmának helyreállítása az egyházban
Az eredeti minta
Az első egyház, amelyről az Apostolok
Cselekedeteinek könyvében (Apcsel) olvasunk, teljesen Krisztus uralma alatt
élt. Az Úr közöttük volt, bár a világ nem látta Őt, de ők látták az Urat, a
szellemi dimenziót, (ld. Ján.14:19, 16:16-19,) és a csodákat-, jeleket, a
közöttük lakozó Krisztus cselekedte általuk. Tömegesek voltak a megtérések,
gyógyulások, szabadulások, és el is indult hamar az üldözés. A vallási vezetők megijedtek
az „apostolok tudományától” és az elsők
között fenyegették meg őket, mondván: „Nem megparancsoltuk-é néktek parancsolattal, hogy ne tanítsatok ebben a névben? (Jézus Nevében) És ímé betöltöttétek Jeruzsálemet tudományotokkal, és mi reánk akarjátok hárítani annak az embernek vérét.” (Apcs.5:28,)
Az Apcsel-ből, majd Pál-, Péter-, János
apostol leveleiből (Jelenések Könyvéből is) egyértelműen nyomon követhető, hogy
mi volt az ő tudományuk (titkuk) ami
kiváltotta az üldözést. Ők, az apostolok rendelkeztek prófétai kenettel is. Folyamatosan
kapcsolatban voltak az Úrral, a mennyei dimenzióval, - a bennük lévő prófétai
kenet révén, - és a szellemi kormányzás kenete is működött általuk. A
valóságosan működő prófétai- és apostoli kenet biztosította az korai egyház
számára Krisztus uralmának valódi jelenlétét, és a Krisztus uralmában
megnyilvánuló erőt- és hatalmat. Ez volt
az ő tudományuk. Ezért a kívül valók nagyon tisztelték az egyházat: „Egyebek közül pedig senki
sem mert közéjük elegyedni: hanem a nép magasztalá őket;” (Apcsel.5:13,)
Fontos felfigyelnünk arra is, hogy az első
egyház még azt az eredeti evangéliumot hirdette, melyet Jézus Krisztus és
Keresztelő János képviselt, és Jézus ezzel bízta meg kiküldéskor a tizenkettőt,
és a hetven tanítványt is, hogy ezt hirdessék: „Térjetek meg, mert elközelített a mennyeknek országa
(Isten Országa)!” (Máté 3:2, 4:17, Luk.9:2,
10:9,)
Ebben az idézetben az „ország” kifejezés királyságot, birodalmat, királyi uralmat
jelent, a „mennyek”
kifejezés pedig a szellemi természetére utal. Tehát a mennyek országa, vagy Isten Országa kifejezés valójában Krisztus szellemi uralmát, kormányzását
jelenti. Az apostolok is ezt az eredeti
evangéliumot, az Isten Országának evangéliumát hirdették és képviselték,
melyből nyilvánvalóan látszik, hogy az
evangélium célja, a Krisztus uralma, (amely uralomba a belépés feltétele a
megtérés). Az apostolok nem csupán csak
a megtérés evangéliumát hirdették, - mint manapság általában a keresztény
felekezetek teszik, - mert azzal csak az
ember üdvösségre való szükségét helyezték volna középpontba, és nem a Krisztus
uralmát!
Az eredeti evangélium
A Biblia szerinti eredeti evangélium lényegét
és célját Jézus fogalmazta meg első üzenetében és a Miatyánk imájában. Ez pedig
egyértelműen az Isten Királyi Uralmának
visszatérése a földre, a föld szellemi szférájába, ami az édenkerti bűneset
miatt eltávozott, amit az ember elveszített, pedig a bűneset előtt élvezte a
mennyei (örökkévaló) dimenzió jelenlétét, Krisztus Uralmát a földön. Jézus ezzel az üzenettel kezdte
szolgálatát : „Térjetek
meg, mert elközelített Isten Királyi Uralma!” (Mt.4:17,) „Az Úr Isten Szelleme van én rajtam, mivelhogy felkent engem, hogy a szegényeknek
az evangyéliomot hirdessem, elküldött, hogy a töredelmes szívűeket
meggyógyítsam, hogy a foglyoknak szabadulást hirdessek és a vakok szemeinek
megnyilását, hogy szabadon bocsássam a lesujtottakat!” (Luk.4:18, Ézs.61:1,) Jézus ehhez a szolgálatához
királyi-, papi-, és prófétai kenetet
is kapott az Atyától, hogy a Menny erejével, mint Király avatkozzon be az elnyomottak megszabadítása érdekében. Ez
tehát a királysági kenetről szóló
prófécia. A másik prófécia Krisztus királyságáról az Ézsaiás könyvében: „Mert egy
gyermek születik nékünk, fiú adatik nékünk, és az uralom az ő vállán lészen, … Uralma növekedésének és békéjének
nem lesz vége a Dávid trónján és királysága felett, hogy fölemelje és
megerősítse azt jogosság és igazság által mostantól mindörökké. A seregek Urának buzgó szerelme mívelendi
ezt!” (Ézs.9:6-7,)
Jézus meghirdette a mennyei célt, Isten Uralmát a Földön,
melyet Királyként először Ő képviselt. De meghirdette azt is, hogy az Általa
képviselt Mennyei Uralomba be lehet lépni, és azt képviselhetik a tanítványai
is a földön, bizonyos feltételekkel:
az első feltétel a MEGTÉRÉS! Tehát saját döntés alapján kilépni, szakítani a
sátáni birodalommal, a fogságot eredményező
bűnnel, és átállni Isten oldalára, és Isten Igazságának engedelmeskedni. Ez a
megtérés !
Ha jól odafigyelünk erre az üzenetre, akkor
fel fog tűnni, hogy a megtérés üzenete
- az eredeti evangéliumban, amit Jézus képviselt – feltételként, és nem célként van megfogalmazva! Még pontosabban: az eredeti evangélium Krisztus Uralmának
eljövetelét állítja középpontba célként, és nem az ember üdvösségének szükségét!
A megtérés egyszerre biztosítja az üdvösséget, és belépést a Krisztusi
uralomba, kormányzásba. Ha csak az ember megváltása és üdvössége lenne az
evangélium célja és lényege, akkor Jézus (és Keresztelő János is) azt
prédikálták volna, hogy: <Térjetek
meg, mert ellenkező esetben elkárhoztok!> Ebben is nagy
igazság lett volna (van), de nem a teljes igazság! Jézus eredeti evangéliuma a megtérést nem az ember üdvösségre való
szüksége miatt hirdeti meg, hanem egy ennél még magasabb cél-, Isten Uralmába való belépés-, és annak képviseleti jogának a megszerzése érdekében,
amihez ráadásképpen tartozik az
üdvösség is! Tehát Jézus eredeti evangéliuma az üdvösséget nem célként,
hanem ráadásként határozza meg az ember számára! Milyen óriási szeretet és
nagylelkűség ez Istentől számunkra !!! Jézus
Uralma a cél, amihez az Atya rendelkezésre bocsátja a mennyből az erő-,
hatalom-, bölcsesség-, tanács-, az Isten ismerete-, és Isten félelmének szellemét, kenetét! (Ézs.11:2,) A Miatyánkban is erre tanított Jézus: „… Jöjjön el a Te Országod (Királyi
Uralmad) és legyen meg a Te akaratod, ahogy
a Mennyben, úgy itt a földön is !” (Mt.6:10,)
Ez az Íge egyértelművé teszi, hogy Isten
akarata az, hogy a Föld szinkronban legyen a Mennyel! Ez pedig csak Krisztus
uralma esetén valósulhat meg! Pál apostol is mennyei, profetikus kijelentései
alapján ismerte fel és írta meg leveleiben, hogy az egész teremtett világ
(tehát az evangélium is) nem ember központú, hanem Krisztus központú, és várja
Isten Fiainak megjelenését, uralmát, kormányzását! „Mert Ő benne teremtetett minden, a mi van a mennyekben és a
földön, láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek, akár uraságok, akár
fejedelemségek, akár hatalmasságok; mindenek Ő általa és Ő reá
nézve teremttettek; és minden Őbenne áll fenn!” (Kol.1:16-17,)
Továbbá
: „Mert mindent az ő lábai alá vetett. Mikor
pedig azt mondja, hogy minden alája van vetve, nyilvánvaló, hogy azon kívül, a
ki neki mindent alávetett.
Mikor pedig minden alája vettetett, akkor maga a Fiú is alávettetik annak, a ki neki mindent alávetett, hogy az Isten legyen minden mindenben.” (1.Kor.15:27-28,) valamint : „Mert a teremtett világ sóvárogva várja az Isten fiainak megjelenését.” (Róma 8:19,)
Mikor pedig minden alája vettetett, akkor maga a Fiú is alávettetik annak, a ki neki mindent alávetett, hogy az Isten legyen minden mindenben.” (1.Kor.15:27-28,) valamint : „Mert a teremtett világ sóvárogva várja az Isten fiainak megjelenését.” (Róma 8:19,)
Egyértelmű, hogy az egyházban az Atya csak Jézus Krisztus Királyi Uralmához adja a mennyei
dimenzió kenetét, erejét, lehetőségeit és áldásait, megtapasztalásait, és
nem az emberközpontú evangéliumhoz, és főleg nem az emberi uralom elnyomó egyházi
rendszereihez! Amikor az egyház csupán az ember megváltására és üdvösségi
szükségére korlátozottan hirdeti az evangéliumot, és Krisztust csak mint Megváltót,
és nem mint Urat hirdeti (mert Jézus csak akkor Úr a hívő életében, ha
engedelmeskedik is neki, és nem csak „Uram”-nak hívja Őt), aki csak az embert
jött megváltani a bűnből és a kárhozatból, akkor súlyosan megcsonkított evangéliumot (mondhatni, más evangéliumot, más Krisztust) hirdet,
és nem az eredeti evangéliumot. ld. 2.Kor.11:4.! Tehát az eredeti
evangélium a Krisztus Uralmát, annak eljövetelét, megvalósulását helyezi
középpontba, és a Megváltást, a Krisztus keresztáldozatát, mint ennek a Mennyi
Uralomnak a jogi- és elengedhetetlen feltételét mutatja be, amelyhez
kegyelemből az ember üdvössége is hozzá tartozik, de ennél még sokkal több is: Uralkodás, a Krisztussal együtt, az Ő
királyi székében, „ együtt ültettünk a mennyekben, a Krisztus Jézusban!”
(EF.2:6,) – és együtt részt vehessen Jézus Krisztussal a szellemi kormányzásban a
földön!
Más evangélium : Az ördög
taktikát váltott
Az ördög nem tűrte tétlenül, hogy a
feltámadott és a mennybe ment Jézusnak
az uralmát, - akit a Mennyei Atya ráadásul még Úrrá és Krisztussá is tett a Mennyen-, Földön-, és Föld alatt, (Apcs.2:36, Fil.2:9-10,) - emberek folytatják és képviselik továbbra
is a Földön! Amikor látta, hogy első taktikája, az üldözés és megfélemlítés
(ld.Apcsel.5:28,) nem érte el a célját, - mert ahelyett,
hogy csökkent volna-, exponenciálisan szaporodott a hívők létszáma, - taktikát váltott. Újra elővette az
Édenkertben jól bevált módszerét, a csábítás,
és megcsalás eszközeit Isten népének
a félrevezetésére, hogy a hívők kiessenek
Krisztus Királyi Uralmából, és ne tudják azt tovább képviselni a földön! Pál-,
Péter-, Jakab levelei, János Jelenések könyve is bőségesen beszél már arról,
hogy elkezdődött az egyház elcsábítása,
félrevezetése: „Mert isteni buzgósággal buzgok értetek; hisz eljegyeztelek titeket
egy férfiúnak, hogy mint szeplőtlen szűzet állítsalak a Krisztus
elé. Félek azonban, hogy a miként a
kígyó a maga álnokságával megcsalta Évát, akként a ti gondolataitok is
megrontatnak és eltávolodnak a Krisztus iránt való egyenességtől.” (2.Kor.11:2-3,)
„Valának pedig hamis
próféták is a nép között, a miképen ti köztetek is lesznek hamis tanítók, a kik veszedelmes eretnekségeket fognak becsempészni, és az Urat, a ki megváltotta őket, megtagadván, önmagokra hirtelen való
veszedelmet hoznak.” (2.Péter
2:1,)
„ ..mert
vannak ott nálad, a kik a Bálám tanítását tartják, a ki Bálákot tanította, hogy
vessen botránykövet az Izráel fiai elé, hogy egyenek a bálványáldozatokból, és
paráználkodjanak. Így vannak nálad is, a kik a Nikolaiták tanítását
tartják, a mit gyűlölök.” (Jel.2:14-15,)
Mint látjuk, az eredeti evangéliumot hirdető egyház, akik az apostolok tudományával
a Krisztus Uralmában éltek és azt képviselték, nagyon hatékonyan működtek és vettek részt a szellemi kormányzásban. De az
ördög talált olyan hívőket, akiket
sikerült a büszkeség valamely testi kívánságával (pénz, hatalom,
érvényesülés, karrier, hírnév, nagyravágyás, önzés, csalás, lopás, paráznaság,
stb.,) fogságba ejtenie, és együttműködővé
tennie. Az együttműködők jogot és lehetőséget adtak az ördögnek, hogy az
egyházban (a képmutatás leple alatt) kiépítse a maga rejtett szellemi Babiloni
birodalmát, szellemi fogságrendszerét! A fent említett Ígék éppen az ördög új
taktikáját leplezik le, melyek: „csábítás más evangéliumra, más Jézusra, más szellemre,” „hamis
próféták és hamis tanítók” „veszedelmes eretnekségeket csempésznek be” „Bálám tanítása, Nikolaiták
tanítása,”
az egyházban, és sokakat becsapnak, mert a hívők igazságnak vélik a hazugságot.
Jézus a Jel. 2. és 3. részében a Hét Gyülekezetnek szóló üzenetben éppen az
ördög rejtett Babilonját leplezi le, és felszólítja saját egyházát (a
gyülekezeteket), hogy TÉRJENEK MEG EZEKBŐL! Az engedelmeseknek jutalmat, az
engedetleneknek büntetést ígér, és mind a Hét Gyülekezet esetén azzal zárja
figyelmeztetését (dorgálását), hogy „Akinek van füle hallja, hogy mit mond
a Szentszellem a gyülekezeteknek!” (*) Az együttműködők
által az egyházba becsempészett
tévtanításokkal, hazugságokkal az
ördög kiépítette egyházon belül a maga hamis vallási-, hatalmi- és gazdasági rendszerét, (Babilonját)
amellyel éppen elég sikeresen tudja
fogságban tartani Jézus egyházát ahhoz, hogy az egyház ne tudjon belépni a mennyei dimenzióban működő szellemi
kormányzásba, vagyis ne lépjen be Isten Országába, azaz Krisztus Királyi Uralmába! A földi-, evilági kívánságokkal való
csábítás, az ó-emberi természet manipulálása tehát eredményes volt, mert a
hívők nem haltak meg saját kívánságaiknak, pszihéjüknek, ahogy azt Jézus
megparancsolta az Ő követőinek! A
csábítás lényege pedig nem más, mint:
elhitetni a hazugságról azt, hogy az az igazság, miközben az valójában
hazugság! Senki sem akar közvetlen hazugságot elhinni, de ha meg tudja csalni
az ördög az ember lelkét és elméjét a kívánság manipulálásával, és olyan
tetszetősen tudja becsomagolni a hazugságot, mintha az igazság lenne, akkor az
ember a kívánságra hallgatva, már hajlandó elhinni a szépen csomagolt hazugságról
azt, hogy az mégis igazság. Ez történt Évával is az Édenkertben. Ma is ezt a
módszert használja az ördög. Kis kitérőként, egy mai példát említve, a kegyelem
tanítók jutnak eszembe. Nagyon szépen, és tetszetősen hivatkoznak kiragadott
Ígékre, és félremagyarázott bibliai csomagolásba bújtatják a hazugságot, hogy a
hívők, akik Istent csak kegyelmesnek akarják látni és ismerni, el is hiszik,
hogy a kegyelem olyan abszolút mértékű, hogy már a bűnt Isten nem is látja, nem
is létezik bűn, sőt már ítélet sincs az Újszövetségben szerintük, egyesek
szerint pokol sincs, csak Isten feltétel nélküli szeretete, ami által mindenki
üdvözül. Ezzel a szent élet felelősségét szüntették meg. Az ilyen tetszetős
hamis evangéliumra viszket sok hívőnek a füle. „Mert lesz idő,
mikor az egészséges tudományt
el nem szenvedik, hanem a saját kívánságaik szerint gyűjtenek magoknak tanítókat, mert viszket a fülök;” (2.Tim.4:3,) Mindenki aki
figyelmeztetni mer a szélsőséges kegyelemdoktrína veszélyére, (mint én is,) az őszerintük
törvénykező és szeretetlen. A Biblia ezzel szemben azt mondja: „Akit szeret
az Úr, megdorgálja, megostoroz pedig mindenkit, akit fiává fogad!” (Zsid.12:6) és: „ … azzal dicsekedjék, a ki dicsekedik, hogy értelmes és ismer engem, hogy én vagyok az Úr, a ki kegyelmet, ítéletet és igazságot
gyakorlok e földön; mert ezekben telik kedvem, azt mondja az Úr.”
Az Úrnál a kegyelem és az ítélet egyaránt az Isteni uralom és igazságosság
fenntartásának a két elengedhetetlen eszköze, melyet az Isteni Bölcsesség tart egyensúlyban. Nem lehet kizárni egyiket sem
a másik javára, mert ebből lesz a hazugság, és a félrevezetés. „Isten királyi székének alapja az igazság!” (Zsoltár 89:15)
Sajnos az egyháztörténelem azt igazolja, hogy
az ördög taktikaváltása eredményes volt. Sikerült nem csak Évát, hanem az egyházat is elcsábítással bűnbe vinnie,
és így az egyház kiesett abból az
elhívásából, hogy a Isten Házaként az „Égnek Kapuja” (Mennyei dimenzió Kapuja) (1.Mózes 28:17,)
legyen, és a Krisztus Uralmát legitim
módon képviselje a földön, és a szellemi szinten kormányozzon Krisztussal
együtt! Sajnos az elhívott egyház az
ördög megtévesztése által olyan szellemi fogságába (Babiloni fogságba) került,
ami miatt (Sámsonhoz hasonlóan megvakult,) elvesztette az „apostolok
(eredeti) tudományát”,
a Krisztussal együtt uralkodás és kormányzás kenetét! Ezt bizonyítja nem csak
az egyháztörténelem, hanem a feljebb már említett Jelenések Könyve 2.-3. részében Jézusnak a Hét gyülekezethez intézett üzenete
is, amikor elmondja a panaszait a gyülekezetek ellen. („az a mondásom ellened,
hogy … „) A felsorolt kifogásokban
pedig súlyos elhajlásokat és bűnöket nevez meg. Ezeket említi Pál apostol is a 2.Tim.3.
részben. „…kiknél
megvan a kegyesség látszata, de megtagadják annak erejét, és ezeket kerüld!” Az eredeti
mintától és evangéliumtól való
eltérés sajnos már az első században
elkezdődött, ami miatt az egyház döntő része kiesett mennyei elhívásából, a
Krisztussal való egységből, és így a szellemi kormányzásból. A Krisztus Uralmát központba helyező
evangélium helyébe az ember üdvösségét központba helyező evangélium lépett.
Plusz ezen kívül tévtanítások, bálványimádás-, és kultuszok tisztelete,
eretnekségek, és egyéb bűnök (pénz és hatalom szeretete, erkölcstelenség bűnei)
is ellepték az egyházat. Krisztus uralmának kenete pedig eltávozott, mind a mai
napig!
Mi indokolja Krisztus Uralmának helyreállítását ?
-
az
egyház eltérése az eredeti mintától,
-
eltérés
az eredeti evangéliumtól,
-
elszakadás
a Krisztus iránti egyenességtől, (hamis tanítások, bűnök,)
-
a
sátán fogságába jutás (testületileg a hamis vallás Babilonjába jutás),
mindezek miatt, az egyház kiesett a Jézus Krisztus
Királyi Uralmából, a szellemi kormányzásból!
Ezért ma újra szüksége van az egyháznak megtérésre, és engedelmességre, (**) (pl.
abban is, hogy kifusson Babilonból, mert az Úr szózata már elhangzott). Csak
így tud Krisztus Uralma újra helyreállni az eklézsiában! Csak így tudja Krisztus vissza venni az Uralmát saját
Egyháza fölött a „szőlőművesektől”
akik kisajátították az uralmat az Úr tulajdona fölött! Ld.: (Mt.21:33-45,)
Csak amikor Krisztus visszakapja saját egyháza fölött a Királyi Uralmat, akkor
tud belépni az Eklézsia a szellemi kormányzásba, valódi elhívásába!
A szellemi
kormányzásba való belépést nevezi a Biblia több helyen is „vasvesszővel”
való legeltetésnek, vagy uralkodásnak”. (Jel.2:27, 12:5, 19:15,)
Erre még később bővebben is kitérünk.
Mit eredményez Krisztus Uralma az egyházban
Isten csak oda tölti ki a Krisztuson lévő uralmi kenetet ( erő-, hatalom-,
tanács-, bölcsesség-, értelem-, az Úr ismeretének-, és az Úr félelmének
Szellemét, Ézs.9:6, 11:2,) vagyis A
MENNYEI FELHATALMAZÁST a szellemi szinten történő Kormányzásra, ahol Krisztus
Uralmát beengedik, ahol átadják Neki-, mint Úrnak, mint Királynak az Uralmat és
a hatalmat, és engedelmeskednek Neki! Ezt csak az Úr alázatos gyermekei,
szolgái képesek megtenni. Ahogyan az a „Menny A Földön” Apostoli és Prófétai
Szolgálat Budapesti Konferenciáján is elhangzott, idézem: „Jézus nem von be a szellemi
kormányzásba büszke embereket, akik saját kiskirályságukat építik Jézus Királysága
helyett az egyházban! Jézus csak az alázatos embereket vonja be a szellemi
szintű kormányzásba, akik valóban szolgái az Úrnak, és testvéreiknek, mert
Isten Királyi uralmában minden az alázatra épül!” Igen, egyetértek a
konferencián elhangzottakkal, de -megjegyzem- ez az üzenet arra a személyre is vonatkozik aki ezt kihirdette, mert az Íge "kétélű kard", és azt a személyt is megítéli, aki az Ígét hirdeti. Lucifer is azért veszítette el mennyei felhatalmazását,
mert büszke lett, majd felfuvalkodott. Jézus csak olyan emberekre fog hatalmat
bízni, akik a megpróbáltatások vizsgáin jó eredménnyel bizonyították
alázatukat, hűségüket, türelmüket, szeretetüket, szelídségüket, Krisztusi
jellemüket! Így történt Dáviddal is. Ő – Saullal ellentétben, - nem kapta meg a
királyi kenettel együtt azonnal a királyi hivatalt, amíg nem ment át a
megpróbáltatások vizsgáin. De ezek után Isten szíve szerint való férfiú lett,
aki királyként sem sajátította ki magának Isten Uralmát, hanem annak ellenére
is, hogy maga is rendelkezett prófétai kenettel, alárendelte magát az Úr
prófétáinak (Gád és Nátán prófétának) és szívügye volt, hogy a „Dávid Sátora” felállítása által Isten
jelenléte Szellem szerint valóságosan is ott legyen népe között, vagyis szívügye
volt, hogy a Menny összekapcsolódjon a Földdel, és az Úr közöttük lakjon, és
uralkodjon! Ellenben Saul, aki próbák nélkül, azonnal király lett, csupán a
felkenetése és (Újszövetségi nyelven mondva) Szentlélek keresztsége alapján, sajnos
nagyon hamar megbukott. A jelleme nem volt stabil. Nem állta ki a hatalommal
járó kísértés próbáját. Rögtön a hatalom igézetének fogja lett, és
vallásosságának köntöse alatt szisztematikusan építette ki saját kiskiráyságát,
és betegesen féltette saját presztízsét. Elszakadt Istentől, és a mennyei
látótól, Sámuel prófétától. Nem arra
vigyázott, hogy Isten tetszését elnyerje, hanem arra, hogy az emberek tetszését
el ne veszítse.
Ha az Eklézsia („akinek van füle a hallásra”) megtér,
és kifut a
babiloni fogságból, és megnyitja magát Krisztus Uralma előtt, és
próbák tüzében jól vizsgázik alázatból, megérti és megtanulja hogyan tud
szellemi szinten összekapcsolódni-, eggyé válni Krisztus Szellemével, és
mennyei helyeken ülni együtt a Krisztussal, (egyénileg, és/vagy testületileg,) akkor az Úr azonnal bevonja a szellemi
szintű kormányzásba. Ezzel tud helyreállni Krisztus Uralma az Egyházában!
Erről szól a bevezető idézet is : „A te hatalmad pálcáját
kinyújtja az Úr Sionból, mondván: Uralkodjál ellenségeid között!” A
szellemi világ szintjén történő kormányzást a Biblia, a Hatalom pálcájának, más helyen „vasvesszővel
legeltetésnek” .(Jel.2:27, 12:5, 19:15,) nevezi.
Összefoglalva tehát: Krisztus Uralmának helyreállása az
egyházban azt eredményezi, hogy a prófétai és
apostoli kenet (felhatalmazás) helyreáll az egyházban, ez által az Eklézsia
újra be tud lépni a mennyei dimenzióba, megszentelődik, megtelik Krisztus dicsőségével,
erejével. Ennek gyümölcseként a földi dimenzióban mindennaposak lesznek a
gyógyulások, csodák, jelek, ami tömeges megtérési hullámokat indít majd el. A mennyei
dimenzióba is belép az eklézsia, tehát belép a szellemi kormányzásba, és Jézust
látva, és Neki engedve, Krisztussal egy szellemmé válva uralkodik, vagyis
kormányozza, befolyásolja a földi események alakulását Isten akaratával
egyezően, hogy „meglegyen
Isten akarata a földön is úgy, ahogy a mennyekben!” Tehát a Krisztus Uralma - az apostoli és
prófétai kenet működése és felhatalmazása által – biztosítja, hogy a Föld
szinkronba legyen a mennyel, az Atya akaratával! Erről szól a
Miatyánk imája is, amit a keresztények 2000 éve naponta imádkoznak: „Jöjjön el a Te Országod, (más szavakkal,
a mennyei dimenzió) a földre!” Hát végre ez
fog megvalósulni ! Ez az új korszak van születőben. Most van a „Sereggyűjtés napja” ideje! Te is
vonulj be az Úr seregébe, „ a szentség öltözetében !” (Zsoltár 110:3,)
Siess !
Ne késlekedj, mert lemaradhatsz ! Most dönts ! Most fuss ki a szellemi
Babilonból, a testületi (és egyéni) fogságokból, és csatlakozz azokhoz, akik „sietnek a
sereggyűjtés napján szent öltözetben” az „apostolok és próféták alapkövén” felépülő, az Atyai- és atyafiúi szeretet kapcsolatok
hálózatából formálódó Gyülekezetekhez (Eklézsiához) tartozni, és a szellemi kormányzásban részt
venni !
Honnan kell kifutnia a hívőnek Isten szózata alapján ?
Félre ne értsük: az Úr szózata a szellemi fogságból való kifutásra vonatkozik, és nem a gyülekezetekből való (automatikus) kifutásra! Viszont pontosan kell látnunk, hogy a szellemi fogság területeire a gyülekezetek (felekezetek) kerültek, ezért a Jel.2. és 3. részében az Úr a gyülekezetekhez - mint testületekhez szól, és hívja megtérésre, - de mint látjuk az Ígében, csak személyek hallják meg az Úr megrázó üzenetét: "akinek van füle, hallja mit mond a Szentszellem a gyülekezeteknek!"
Hitem szerint azokból a gyülekezetekből, amelyek nem kerültek a szellemi babiloni fogságba, vagy testületileg képesek voltak megtérni és kijönni a fogság területeiből, azokból természetesen egy hívőnek sem kell kifutnia, mert a testület nincs (vagy már nincs) fogságban! Ezeknél a gyülekezeteknél (testületeknél) már csak az a fontos, hogy az Ef.2:20. szerint, ráépüljenek egy Istentől rendelt apostoli- és prófétai szolgálatra, mert ennek a két kenetnek a működése biztosítja a gyülekezet számára egyfelől a mennyei dimenzióba való belépést, másfelől pedig a szellemi szintű kormányzási felhatalmazás jogosultságát, mert az Íge egymásra épülésről beszél, és nem egymástól függetlenül működő kenetekről!
Csak azokból a felekezetekből (gyülekezetekből) kell "kifutni" Isten népének, amelyek - a fent már körülírt - szellemi babiloni fogságba jutottak, és nem képesek a testületi megtérésre, így a Krisztussal együtt való szellemi kormányzásra sem. Tehát azok a hívők, akik meghallják az Úrnak az egész testülethez (gyülekezetekhez) küldött szózatát, felszólítását: - "Térj meg!" és "Fussatok ki Babilonból én népem," - és azt látják, hogy az a gyülekezeti (felekezeti) testület, ahova tartoznak szellemi fogságban van, és a testület nem hallja meg az Úr felszólítását, akkor - az "inkább Istennek kell engedni, mint embernek" (Apcs.5:29,) bibliai elv alapján, - az Úr felszólítására, joga van a hívőnek engedelmeskednie Istennek, és kifutnia az adott testületből, gyülekezetből! (Hogy hová ? - azt a "Hova fussak Babilonból" c. bejegyzésben foglaltam össze, ami ITT olvasható ! )
Honnan kell kifutnia a hívőnek Isten szózata alapján ?
Félre ne értsük: az Úr szózata a szellemi fogságból való kifutásra vonatkozik, és nem a gyülekezetekből való (automatikus) kifutásra! Viszont pontosan kell látnunk, hogy a szellemi fogság területeire a gyülekezetek (felekezetek) kerültek, ezért a Jel.2. és 3. részében az Úr a gyülekezetekhez - mint testületekhez szól, és hívja megtérésre, - de mint látjuk az Ígében, csak személyek hallják meg az Úr megrázó üzenetét: "akinek van füle, hallja mit mond a Szentszellem a gyülekezeteknek!"
Hitem szerint azokból a gyülekezetekből, amelyek nem kerültek a szellemi babiloni fogságba, vagy testületileg képesek voltak megtérni és kijönni a fogság területeiből, azokból természetesen egy hívőnek sem kell kifutnia, mert a testület nincs (vagy már nincs) fogságban! Ezeknél a gyülekezeteknél (testületeknél) már csak az a fontos, hogy az Ef.2:20. szerint, ráépüljenek egy Istentől rendelt apostoli- és prófétai szolgálatra, mert ennek a két kenetnek a működése biztosítja a gyülekezet számára egyfelől a mennyei dimenzióba való belépést, másfelől pedig a szellemi szintű kormányzási felhatalmazás jogosultságát, mert az Íge egymásra épülésről beszél, és nem egymástól függetlenül működő kenetekről!
Csak azokból a felekezetekből (gyülekezetekből) kell "kifutni" Isten népének, amelyek - a fent már körülírt - szellemi babiloni fogságba jutottak, és nem képesek a testületi megtérésre, így a Krisztussal együtt való szellemi kormányzásra sem. Tehát azok a hívők, akik meghallják az Úrnak az egész testülethez (gyülekezetekhez) küldött szózatát, felszólítását: - "Térj meg!" és "Fussatok ki Babilonból én népem," - és azt látják, hogy az a gyülekezeti (felekezeti) testület, ahova tartoznak szellemi fogságban van, és a testület nem hallja meg az Úr felszólítását, akkor - az "inkább Istennek kell engedni, mint embernek" (Apcs.5:29,) bibliai elv alapján, - az Úr felszólítására, joga van a hívőnek engedelmeskednie Istennek, és kifutnia az adott testületből, gyülekezetből! (Hogy hová ? - azt a "Hova fussak Babilonból" c. bejegyzésben foglaltam össze, ami ITT olvasható ! )
Keressétek először Istennek Országát (Királyi Uralmát)
„Keressétek először Istennek országát, és az ő igazságát; és ezek mind megadatnak néktek.” (Mt.6:33,)
Ahogy feljebb már említettem, az „ország” kifejezés királyságot, birodalmat, királyi uralmat jelent. Tehát Jézus
Királyi Uralmának- és ahhoz tartozó igazságoknak
a kereséséről van itt szó. Mivel az
Atya az, aki mindeneket Krisztus lábai alá (Uralma alá) vetett, és „minden Őreá nézve teremtetett”, ezért Jézus minden földi (a látható szinten felmerülő)
kérdésre és szükségre Isten Királyi Uralmát nevezi meg megoldásként! Minden
szükségre (legyen az testi, lelki, szellemi,) Jézus Uralma a megoldás, tehát az, ha megengedjük, hogy Jézus visszavegye az Uralmat életünk-,
családunk-, gyülekezetünk-, lakhelyünk-, városunk-, országunk és egész földünk
területén, vagyis : „Jöjjön el a Te Királyi Uralmad, legyen meg a Te akaratod, ahogy a Mennyben, úgy itt a Földön is!” Az
tehát a cél, hogy a Föld legyen szinkronban a Mennyel! Ehhez keresnünk kell azokat az igazságokat, (az apostolok
tudományát,) amelyek Jézus Királyi Uralmát tudják működtetni az életünkben. Az
egyik alapvető igazsága Isten Királyi Uralmának éppen az, amit Jézus be is
mutatott. Mégpedig, hogy Isten Királyi Uralma Menny központú! Jézus azt mondta, hogy „Ő az Atya által él” (Jn.6:57,) és
látjuk, hogy Jézus kizárólag, csakis az Atya kezdeményezése (más szavakkal, a
Menny kezdeményezés) alapján cselekedett mindent! Ő látta az Atyát, Aki a
Mennyben ül a Trónon. Tehát folyamatos volt Jézus kapcsolata a Mennyel,
miközben a földön testben élt. Ő volt a második Ádám, aki a bűneset előtti
Ádámhoz hasonlóan mennyei életet tudott élni a Földön, földi emberként.
Egyszerre tudott működni és kommunikálni a látható és a láthatatlan szinten,
így tudta gyakorolni (mint Dávid gyökere és ága,) Isten mennyei Uralmát a
Földön. Tehát valóban igaz volt, amit hirdetett: „Elközelített Isten Királyi Uralma!” Ennek a mennyei
Uralomnak (melynek Ő a Királya,) a képviseletét hagyta örökségül tanítványaira,
hogy ők is Menny központúak legyenek, lássák Jézust ugyanúgy, ahogy Jézus az
Atyát látta, és a Krisztustól származó mennyei kezdeményezés alapján
cselekedjenek, ahogyan Jézus is tette! Ezért szólítja fel Pál apostol is az
Eklézsiát arra, hogy : „Ha feltámadtatok a Krisztussal, az
odafelvalókat keressétek, ahol a Krisztus van, az Istennek jobbján ülvén! Az
odafelvalókkal törődjetek (tehát a mennyeiekkel), ne a földiekkel ! – mert
meghaltatok ( a földi, evilági
dolgoknak, érdekeknek, vágyaknak, ) és a ti
éltetek (élő szellemetek) el van rejtve együtt Krisztussal
(Krisztus szellemében) az Istenben!” (Kol.3:1,) Jézus
is egyértelmű határozottsággal parancsolta a mennyei orientációt : „Keressétek először Istennek Országát (Isten Királyi Uralmát,) és annak
igazságát, és mindenek megadatnak
néktek !” (Mt.6:33,) Egyértelmű tehát,
hogy az Íge a Krisztus Uralmának egyik
fő alapigazságát a Mennyeiek keresésében, a Menny központú kormányzásban jelöli
meg, és arra szólít fel, hogy ezt az
igazságot kell keresnünk ahhoz, hogy Krisztus Uralma rajtunk és általunk
működni tudjon!
Kulcsok, mint a kormányzás (Uralom) eszköze
Kulcsok használata is, - amelyről Jézus Péter
apostolnak beszélt - a kormányzásról szól. „És néked adom a mennyek országának kulcsait: és a mit megkötsz a
földön, a mennyekben is kötve lészen; és a mit megoldasz a földön, a mennyekben
is oldva lészen.” (Mt.16:19,) „Bizony mondom néktek: A mit megköttök a földön, a mennyben is kötve lészen; és a mit
megoldotok a földön, a mennyben is oldva lészen.” (Mt.18:18,)
Mint látjuk a Mt.18-ban már nem csak Péter
apostol, hanem az összes tanítvány felhatalmazást kapott a kulcsok használatára, amely szintén a Menny és a Föld közötti szinkront
biztosítja azok számára, akiknek jogosultsága van a kulcsokhoz. Jogosultságot
Jézus csak a tanítványainak adott, nem általában minden hívőnek. Jézus csak
olyan tanítványoknak ad jogosultságot a kulcsok működtetéséhez, akik átmentek
az engedelmesség és az alázat próbáján, hogy a kapott felhatalmazásukkal ne éljenek
vissza. A kipróbáltak nem saját tekintélyük és befolyásuk növelésére,
kiskirályságuk megerősítésére fogják használni. Mint azt már említettük, Isten
Királyi Uralmának első kulcsigazsága,
hogy képes felismerni a mennyei kezdeményezést. Ehhez pedig mennyei látóképességre
van szükség, ami Jézusnak megvolt, és amit pünkösd után a tanítványok is
megkaptak. Jézus többször említi, hogy Ő nem cselekszik semmit magától, csak
amit lát az Atyánál, csak azokat cselekszi. Jézus megígéri a tanítványoknak, (Jn.14:19,) hogy a világ nem fogja Őt
látni, de a tanítványok igen! A most
következő új egyházkorszak egyben a prófétai LÁTÁS korszaka is lesz.
Eddig főleg a prófétai HALLÁS korszaka működött. Ezt most Isten kiegészíti a Mennyei LÁTÁSSAL. Jézus Királyi
Uralmának egyik kulcsigazsága tehát, hogy azok, akiket Krisztus bevon a
szellemi kormányzásába, azok látják és
hallják a Fiút, (mert a szellemük a mennyeiekre fókuszál, nem a földiekre,)
és azt amit az Úr cselekszik és mond
nekik, azt a földön képes végrehajtani. Tehát, amit mennyei kezdeményezés
alapján megkötnek (vagy feloldanak) a Földön, az szinkron szerűen a Mennyben is
meg lesz kötve (vagy feloldva). Más szavakkal, az Úr tanítványa képessé válik Isten Királyi Uralmának = Jézus Uralmának KÉPVISELETÉRE, vagyis a
SZELLEMI SZINTŰ KORMÁNYZÁSRA itt a földön! Van több kulcsa (működési
alapelve) is Krisztus Uralma képviseletének, melyek közül még egyet említek: ez pedig, amikor a tanítvány
megtanulja, hogyan tud a saját szelleme a Krisztus szellemével egyesülni, azaz egy szellemmé válni Ővele. „Aki pedig az Úrral egyesül,
az egy szellem Ővele!” (1.Kor.6:17,) Jézus
azt mondja : „Maradjatok énbennem, és én tibennetek! … Nálam nélkül semmit sem cselekedhettek!” (Jn.15:4,5,) „A ki eszi az én testemet és issza az én véremet, az én bennem lakozik és én is abban.” (Jn.6:56,) Ez Ígék betöltése teszi lehetővé, hogy Krisztus szellemével egyesülve, „Ővele együtt üljünk
a mennyekben az Ő királyi székében” (Jel.3:21,) „… és együtt ültetett a mennyekben, Krisztus Jézusban:” (Ef.2:6,)
Ez szintén olyan
igazság, amit keresnünk kell ahhoz, hogy
kulcs lehessen számunkra, és képviselhessük Krisztus Uralmát a Földön.
Ha
megértjük, hogy :
1./ - Isten a Sionból (vagyis az Eklézsiából) nyújtja ki Krisztus Uralmának pálcáját, és Krisztus
az Eklézsia által akar uralkodni ellenségei fölött,
2./ - most
van eme győztes sereg összegyűjtésének
az ideje,
3./ - most van a kulcsok (alapigazságok) megkeresésének
az ideje, hogy megkaphassuk a jogosultságot a Krisztus
Uralmának működtetéséhez,
akkor
biztosan olyan hívők akarunk lenni, „akiknek van füle a hallásra
és hallja, mit mond a Szentszellem a gyülekezeteknek !”
(*) Akinek van füle Hallja
!
„A kinek van füle, hallja, mit mond a
Lélek a gyülekezeteknek.”
Ez az Íge hétszer szerepel a Jel. könyvében.
(2:7,11,17,29, és a 3:6,13,22, vers)
Feltűnő, hogy itt a Szentszellem a
gyülekezetekhez, mint TESTÜLETEKHEZ szól, de az Úr tudja, hogy a testülethez
tartozó személyek csak egyénileg tudják meghallani
és komolyan venni az üzenetét. Ninive
esetét leszámítva, jóformán nem találunk példát a Bibliában testületi
megtérésre. Ott is a testület vezetője, a király, mint egyén
jutott megtérésre, és őt, mint vezetőt követte a testület. A testület nem
hallja, vagy nem akarja meghallani az Úr üzenetét. Nincs rá füle, csak az
egyénnek van füle és esélye meghallani Istent. Testületet egyének alkotják. Azok
a hívők, akik engedelmeskedtek Jézus - (a Hét Gyülekezethez intézett) -
MEGTÉRÉSRE való felszólításának, nagyon rosszul járnak, ha megtérésük ellenére
is az ördögi fogságba jutott testületben maradnak továbbra is, és nem hozzák
meg saját, felelős döntésüket, hogy kifussanak a babiloni rendszer fogságából
Jézus parancsa szerint! (**) A Jel.18:4-ben mennyei szózatot küld
Isten a babiloni fogságba (testületi fogságba) került népéhez, akik megtértek a fogságot okozó bűnökből,
(de még a bűnös testületben vannak,) és
azt parancsolja nekik: „Fussatok ki belőle én népem, hogy ne legyetek részesek
az ő bűneiben, és ne kapjatok az ő csapásaiból!” Jézus személyesen azokhoz
szól, akik a megtérési felhívásnak engedelmeskedtek, és akiket be akar
emelni a szellemi kormányzásba! Viszont ennek feltételei vannak, amelyeket nekik is be kell tölteniük :
Az első
feltétel,
hogy - akik megtértek a fogságot okozó bűnökből, vagy nem is voltak benne
részesek, - ki kell futniuk aTESTÜLETI FOGSÁGBÓL, ami a hamis egyház (a szellemi BABILON) része, amelyet
valójában már az ördög kormányoz, és nem
az Úr! Az Úr nem tűri tovább, hogy népe
együttműködjön sátáni rendszerekkel, és azt sem, hogy hatalmi-, anyagi-,
vagy presztizs előnyökért kompromisszumot kössenek vallásos bálványimádással,
vagy sátáni szervezetekkel! Azokat a hívőket, akik ezekben nem felelősek, - csak
szenvedő alanyai a testületi bűnöknek és kompromisszumoknak, - vagy már
megtértek korábbi bűneikből, azokat figyelmezteti, és kiáltó szóval sürgeti az
Úr: Fussanak ki sürgősen a testületi fogságból!
Az egyénnek joga van meghallani Isten szavát, dönteni, és kifutni a testületi
fogságból, mert az Úr parancsa nagyobb
tekintély, mint az adott testület (egyház) vezetőjének a tekintélye! Isten
a kifutást parancsolja. Aki engedelmes,
az nem hezitál, hanem engedelmes az Úrnak, és KIFUT a kompromittálódott
testület(ek)ből!
A második
feltétel,
hogy meg kell keresni és találni azokat az igazságokat (kulcsokat) amelyek
Isten Királyi Uralmát működtetik, vagyis „az
apostolok tudományát”, melynek egyik alapja a Mennyközpontúság, a mennyei kezdeményezés felismerése, és annak való
engedelmesség! „Keressétek
először Isten Országát!” „Az odafelvalókat keressétek!”
A Mennyeiek keresése alapüzenet !
„Annakokáért
ha feltámadtatok a Krisztussal, az odafelvalókat keressétek,
a hol a Krisztus van, az Istennek jobbján ülvén!” (Kol.3:1,)
Sokáig nem vettük észre, nem figyeltünk fel
eléggé arra, mennyire kihangsúlyozza a Biblia a mennyei dolgok keresésének
fontosságát. Most igazán eljött az ideje, hogy akkora hangsúlyt tegyünk a mennyeiek keresésére, amekkorát Isten vár
tőlünk, és nem csak annyit, amennyit mi gondolunk. Ha komolyan vesszük,
hogy a mi igazi otthonunk a Mennyben van, ahogyan azt a Filippi 3:20 is
megerősíti : „Mert a mi országunk mennyekben van, honnét a megtartó
Úr Jézus Krisztust is várjuk” akkor természetes, hogy Isten meg akarja
ismertetni velünk az igazi Hazánkat már itt a földi létünk során, ugyanis a mennyei
motiváció jelenti az egyik legnagyobb segítséget a „hit nemes harcának”, győzelemre
vitelében, miközben az ellenség gondoskodik arról, hogy a szenvedésből is
bőségesen kijusson az Istent szeretőknek. Az Úr kegyelmét látom abban, hogy
egyre több személynek ad komoly mennyei élményt, sőt egyeseket sorozatos
mennyei látogatásokban is részesít a föld különböző részein, hogy rajtuk
keresztül informálja és főleg motiválja népét, az egész eklézsiát! Sajnos sokan
idegenkednek ettől, pedig ezek tényleg meg vannak ígérve az utolsó időkre. Ld.
Joel 2:28, is arról beszél, hogy Isten különös dolgokat fog tenni (álmok,
látomások, prófétai élmények,) melyek mind a Menny és a Föld
összekapcsolódásának, a Menny- és a szellemi világ megismerésének eszközei, a
hatékony ima- és szellemi kormányzási szolgálat betöltéséhez. Jézus már Nátánaelnek bejelentette: „Bizony, bizony mondom néktek: Mostantól
fogva meglátjátok a megnyilt eget, és az Isten angyalait,
a mint felszállnak és leszállnak az ember Fiára.”(Jn.1:52,) Tehát azt mondja : Mostantól
fogva! Vagyis a menny- és a föld aktív együttműködéséről beszél, arról,
hogy a Menny a Földön is meglátható és megtapasztalható, de csak az ember Fián keresztül, az Ővele történő azonosulásunk
esetén! Jézus
tehát az egyedüli legitim ajtó számunkra a Mennyei dimenzióhoz! Nincs
más út az Atyához, így a mennyei dimenzióhoz sem, csak egyedül Jézus! „Monda néki Jézus: Én vagyok
az út, az igazság és az élet; senki
sem mehet az Atyához, hanemha én általam.” (Ján.14:6,) Én személyesen többször
nyertem mennyei felismerést, és motivációt különböző testvérek mennyei bizonyságtételeiből. Bár ezen
bizonyságtételek többsége nem hordozott ugyan apostoli- kormányzási kenetet,
(szolgálatot,) de kétségtelenül prófétai kenetet igen, és a Menny és a szellemi
világ pontosabb megismeréséhez segítettek hozzá. Ezekre azért is vagyok
nyitott, mert a mennyei látókörünket bővítik, és segítik a hatékonyabb
közbenjáró- és imaharcban való kitartásunkat, és kétségtelenül segítik Jézus
visszajövetelére való felkészülésünket is. Nem hiába figyelmeztet az Íge arra,
hogy : „Mikor nincs mennyei látás, a nép elvadul;” (Példab.29:18,) A mennyei látásra és tudományra sokkal
nagyobb szükségünk van, mint gondoljuk, ugyanis mi első sorban szellemi lények vagyunk, és ha nem értjük a szellemi
világ ok-okozati összefüggéseit, akkor lehetetlen belépni a szellemi kormányzás
területére, amelyre az Úr minden tanítványát elhívott. A szellemi világ
működésének tudományához, kizárólag csak
a mennyei dolgokra való éhség és keresés alapján juthatunk. Hóseás próféta intése nem a földi,
hanem főleg a mennyei tudomány hiányának veszélyére figyelmeztet: „Elvész az én népem,
mivelhogy tudomány nélkül való.” (Hóseás 4:6,)
Sajnos mégis nagyon sokan idegenkednek attól, amikor az Úr némelyeket mennyei
élményekben, látásokban, elragadtatásokban, prófétai- esetleg apostoli kenetben
részesít, pedig ezeket (hitelesség
esetén) Isten különleges
kegyelmének és ajándékának, azaz MEGLÁTOGATÁSÁNAK
kellene tekinteniük, melyek nélkül senki
nem juthat mennyei látáshoz, sem mennyei tudományhoz! Ezek hiánya – az
említett Ígék alapján, - a vereségek fő okai ! „Elvész
az én népem…” Ne essünk a merev elutasítás hibájába! A hiteles mennyei bizonyságtételeket
fogadjuk el és ne legyünk mennyei „tudomány nélkül valók”!
II.
Az
egyház belépése a szellemi kormányzásba
Jöjjön el a Te Országod (Királyi Uralmad)
Jézus szó szerint az Atya szívéből merítette
a Miatyánk ima tartalmát, amikor a tanítványok arra kérték: „Urunk, taníts
minket imádkozni!” Az Atya tökéletes
akarata az, hogy Krisztus Uralma
valósuljon meg a Földön is, ahogy a Mennyekben! Jézus pedig annyira szereti
megváltottait, az egyházat, hogy be akarja emelni a saját királyi székébe, hogy
az egyházzal ( = eklézsia) együtt uralkodjon a mennyei-, szellemi és földi
szinten. Ezt foglalja össze az Íge a 110. Zsoltár 1-2., és az 1.Kor.15:25-28-ban
: „Monda az Úr az én uramnak: Ülj az én jobbomon, a míg ellenségeidet zsámolyul vetem a te lábaid alá. A te hatalmad
pálcáját kinyújtja az Úr Sionból, mondván: Uralkodjál ellenségeid között!”
„Mert addig kell néki uralkodnia, mígnem ellenségeit mind lábai alá
veti. Mint utolsó ellenség
töröltetik el a halál. Mert mindent
az ő lábai alá vetett. Mikor pedig minden alája vettetett, akkor maga a Fiú is
alávettetik annak, a ki neki mindent alávetett, hogy az Isten legyen minden
mindenben.”
Isten
üdvtervének középpontjában az Isten Királyi Uralma, vagyis az Atya Uralma áll, amelyhez a
megváltás által mindenek Krisztus Uralma alá rendelése vezet! Amikor az utolsó
ellenség, a halál is Krisztus lába alá vettetik, (1.Kor.15:26,) akkor ér
célba Jézus Krisztus Uralma, és teljesedik be a Megváltás üdvterve. Vagyis annak
a megváltási jogosultságnak az érvényre juttatása fejeződik be, ami Jézus Keresztáldozatában már „Elvégeztetett”! Jézus a halálával
megsemmisítette az ördög (ezzel a bűn és a halál) jogalapját, és teljhatalmát, („a halál által megsemmisítse
azt, a kinek hatalma van a halálon, tudniillik az ördögöt,”Zsid.2:14,) de a megszerzett jog érvényre juttatásának
harca személyről-személyre, és területről-területre még most is zajlik egészen
addig, amíg Jézus lábai alá nem vettetik minden. Ennek a harcnak az utolsó
pontja, amikor a halál eltöröltetik, mint utolsó ellenség! (1.Kor.15:26,) Jézus a halálával a végső győzelem jogát is
megszerezte, de a győzelem jutalmát, diadalát és dicsőségét is meg akarja
osztani mindazokkal, akik hajlandóak csatlakozni Őhozzá, és odaszánni magukat,
életüket is ehhez a harchoz, és hajlandóak
bevonulni az Úr seregébe, a sereggyűjtés idén! Jézus
győzelme pedig nem kétséges! Már garantálva
van a Megváltás által! Jézussal együtt tehát az Őhozzá hűségesek is
győztesek lesznek, és Jézus azt ígérte :
„ Aki győz,
örökségül nyer mindent, (tehát MINDENT) annak Istene leszek, és az fiam lesz nékem!” (Jel. 21:7,) Félreértés ne essék : nem gondolom, hogy az Úr seregébe való részvétel (bevonulás) az
üdvösség feltétele lenne, de azt igen, hogy az egyik elengedhetetlen
előfeltétele a győztes hitnek, és a
teljes örökség elnyerésének! (Jel.21:7,)
Krisztussal együtt való kormányzás főbb alapelvei
Röviden összefoglalva a Krisztussal együtt
való kormányzás feltételeit, (megtérés, kifutni Babilonból, mennyközpontúság,
mennyei látás, kulcsok, apostolok tudománya, részt venni a sereggyűjtésben, stb.,)
rátérnék néhány nélkülözhetetlen alapelvre, melyek betöltése elengedhetetlen a
szellemi kormányzásba történő belépéshez :
1./ Apostoli-
és prófétai kenet
működése, melyek legjelentősebb Újszövetségi példákban láthatóan
összekapcsolódva, együttesen működtek Pál-, Péter- és János apostolok szolgálatában is. Mindhárom
apostol kétségtelenül próféta is volt. Ez a leveleikből egyértelműen
igazolható. Volt belátásuk a mennyei szintre. Az Íge is mindig szorosan együtt
említi a két szolgálatot és kenetet :
„apostoloknak és prófétáknak alapkövén,” stb., (Ef.2:20,
Luk. 11:49, Jel.18:20,) Ennek a két kenetnek (ajándéknak) az
összekapcsolódása már az Ószövetségben is felismerhető Dávid szolgálatában. Őt
az Íge prófétának is nevezi. (Apcs.2:30,)
A prófétai kenet biztosítja a mennyei- szellemi szinten való kapcsolatot ahhoz,
hogy a kormányzás (királyi kenet) mennyei kezdeményezése biztosítva legyen. Ez
működött Dávidnál, és ez volt a „Dávid Sátora”
felépítésének a célja is. Az volt Dávid látása és vágya, hogy Isten dicsősége,
jelenléte (vagyis a Menny) ott legyen Jeruzsálemben (Sion) és az ő királyi
szolgálata csak Isten Királyságának (a mennyei kezdeményezésnek) a PÁLCÁJA
(földi végrehajtója) legyen. Ellentétben Saullal, Dávid Isten dicsőségét, és
jelenlétét helyezte saját királyi szolgálatának középpontjába, és nem a saját
dicsőségét és presztízsét! Isten
jelenlétének és dicsőségének a központba helyezését szolgálta a „Dávid Sátorának” felállítása!
Dávid Sátorában a dicsőítés folyamatossága eszközül szolgált a
prófétai- mennyei kenet kiáradására, (ld. sok Zsoltár keletkezése) ami
összekapcsolta a Földet a Mennyel, és ezáltal lehetővé tette a Mennyei
kezdeményezést a földi kormányzásban. (Folytatás: (***) jelnél.)
Érthető tehát,, miért is hangsúlyozza annyira
az Íge már jó előre Ámos próféta által, (Ámos
9:11,) majd az (Apcs.15:16,) Dávid Sátorának a HELYREÁLLÍTÁSÁT!
Teljesen egyértelmű tehát, hogy Isten Királyi Uralma csak ott, és akkor tud
megvalósulni, ahol Istent és az Ő
Dicsőségét helyezzük a középpontba, és
nem emberi tekintélyt-, presztízst, felekezeti image-et, stb. Az Atya, és a Krisztus dicsőségének és
uralmának központba helyezésére van szükségünk ma is! Tehát szellemi
értelemben a „Dávid Sátora”
helyreállításának ma az felel meg, ha nem csak az odaszánt Istendicsőítés,
hanem az apostoli-, prófétai kenet- és szolgálat is helyreáll az Eklézsiában. A
prófétai (látó és halló) kenet segítségével az Eklézsia összekapcsolódik a
Mennyel, mennyei látáshoz jut, (belép Isten dicsőségébe, illetve Isten
dicsősége lép be az Eklézsiába) és az
apostoli kenet- és szolgálat segítségével az Eklézsia birtokba tudja venni
a mennyei kezdeményezést, és Krisztussal egy szellemmé válva, be tud lépni a
szellemi szintű KORMÁNYZÁSBA !
2./
Jézus Krisztus és a hívő szelleme egyesüljön a „…ti énbennem, és én tibennetek” Ígei
elv alapján. (Ján. 6:56, 15:4,7,) Pál
apostol is éppen Jézus szavainak gyakorlati megvalósításáról tesz említést az
1.Kor.6:17. versben : „Aki az Úr Szellemével egyesül, az egy szellem Ővele!”, de Jézus is egyértelművé teszi, hogy az Ő szellemével
egységbe jutni (egyesülni,) leginkább az Úrvacsorában elrejtett mennyei
igazságok felismerése és meg cselekvése által lehet! „Aki eszi az én
testemet és issza az én véremet, az én bennem lakozik és én is abban.”
(Ján.6:56,)
Jézus nagyon
mély kijelentéseket adott át az Úrvacsoráról a Ján.ev. 6:27-65. versekben. Ezt
a tanítást csak János írta le, a többi evangélista nem. Ez a tanítás a
szellemi- mennyei világ igazságait olyan mélyen tárta fel, hogy a hallgatók
többsége nem is értette, aki pedig érteni vélte, azok többsége megütközött, és
elhagyta Jézust. Erre Jézus a 12 tanítványát is megkérdezte: „Vajon
ti is el akartok-e menni?” Nem tudták felfogni, hogy Jézus itt a mennyei
dimenzió kenyerének jelentette ki a megtört testét, és a kifolyt vérét pedig a
mennyei dimenzió italának „Igazi étel, és igazi ital,”
„Mennyei kenyér,” „Mennyből alászállt kenyér,” „Az Isten igazi kenyere,” stb., nevezte. (Ján.6:32.33,35,48,53-58,) Ebből már
jobban érthető, hogy az első Egyházban miért naponta Úrvacsoráztak a
keresztények. Az Apcsel 2:41-43 vers a következőképpen számol be arról, hogy
már az újonnan megtérteknek milyen volt a mindennapi hitéletük gyakorlata : „A kik azért
örömest vevék az ő beszédét, megkeresztelkedének; és hozzájuk csatlakozék azon
a napon mintegy háromezer lélek. És
foglalatosok valának az apostolok tudományában és a közösségben,
a kenyérnek megtörésében és a könyörgésekben. Támada pedig minden lélekben
félelem, és az apostolok sok csudát és
jelt tettek.”
Az első egyházban a hívők naponta egyé váltak
Krisztussal, a keresztáldozatban rejlő szellemi igazságok mennyei dicsőségével.
Naponta foglalatosak voltak az „apostolok
tudományával”, a közösséggel,
imával, és az Úrvacsorával. Így Krisztus Úr- és Királyként dicsőségesen volt
jelen az életükben. Ahol pedig Krisztust Úrrá teszik, oda a mennyei Atya
kitölti az erő- és hatalom kenetét! Ez megrendítette az akkori társadalmat, és
a közvéleményben tiszteletet váltott ki. Ma is ez tehát a célja Istennek. Ezért születik most a többnyire „Sauli” kiskirálysági egyházi korszak után, egy
„Dávidi”, azaz Isten Királyi Uralmát képviselő egyházi korszak. Ez a fájdalmas születés (korszakváltás) kezdődött el, amelyben Isten célja, hogy a „Dávid Sátora” szellemi mintájára Isten
dicsősége, és a Mennyei dimenzió szellemileg újra itt legyen a Földön! A
hívőknek a Krisztus szellemével való egyesülése által Krisztus dicsősége tudjon megjelenni, a Krisztus jelleme tudjon
kiábrázolódni, és a Krisztus Királyi Uralma tudjon a szellemi kormányzás
szintjén megvalósulni, és az Eklézsia, - mint Krisztus Menyasszonya és mint
szellemi Sion – által az „Úr kinyújthassa a
hatalmának pálcáját, mondván : uralkodjál ellenségeid fölött !”
Dávid Sátorának helyreállítása, és következményei
„Dávid Sátorát” az előbbiekben már
említettük, mint olyan helyet, ahol a Mennyei dimenzió összekapcsolódott a
Földi dimenzióval, mert Dávid, - az Isten szíve szerint való férfiú, -
betöltötte a szükséges szellemi feltételeket : megtérés, Istennek való
engedelmesség, Isten imádása, prófétai- és kormányzási (királyi) kenet
működése.
Amikor a Biblia „Dávid
leomlott sátorának helyreállításról” beszél (Apcs.15:16-18,)
akkor egyértelmű, hogy annak szellemi igazságtartalmát akarja, és fogja az Úr
visszaállítani az Eklézsiában! Teljes bizonyossággal ígéri meg, és garantálja
Isten, hogy ez minden kétség nélkül meg fog történni Jézus visszajövetele
előtt! Ez helyet biztosít az Eklézsiában Krisztus dicsőségének és uralmának,
melynek következtében a nemzetekben óriási megtérési hullám kezdődik el
Krisztusnak, mint Úrnak megkeresésére! „Ezek után
visszatérek és felépítem a Dávidnak
leomlott sátorát; és annak omladékait
helyreállítom, és ismét felállatom azt: Hogy
megkeresse az embereknek többi része az Urat, és a pogányok mindnyájan, a kik
az én nevemről neveztetnek. Ezt mondja
az Úr, ki mindezeket megcselekszi. Tudja az Isten öröktől fogva minden ő
cselekedeteit.”
Tehát a prófétai üzeneten keresztül Isten
garantálja, hogyha Krisztus Uralma helyre áll az egyházban - (amikor az egyház megengedi, hogy Krisztus
visszavegye az Uralmat saját egyháza felett! Ha nem engedi meg, akkor Isten megítéli
az egyházi testületeket, és az engedelmes hívőket pedig az engedetlen
testületből való kifutásra szólítja fel,) - akkor a Krisztus Uralmát
megdicsőíteni akaró Mennyei Atya mennyei erőt és hatalmat (mennyei inváziót)
bocsát ki a Mennyei Trónszéktől. Emiatt világméretekben tömeges megtérések lesznek,
és ezzel beteljesednek az utolsó nagy aratásról szóló próféciák is, melyet a
Jelenések könyvében is megtalálunk :
„És látám, és ímé vala egy fehér felhő; és a felhőn üle valaki,
hasonló az embernek Fiához, a fején arany korona, és a kezében éles sarló. És más angyal jöve ki a templomból,
nagy szóval kiáltván annak, a ki a felhőn ül vala: Indítsd a sarlódat és arass;
mert a földnek aratni valója megszáradt. Bocsátá
azért, a ki a felhőn ül vala az ő sarlóját a földre; és learattaték a föld.”
(Jel.14:14-16,)
Jézus átütő erejű,
Krisztus Uralmának dicsőségével ékeskedő, százmilliók megtérését eredményező,
Krisztus Menyasszonyához méltó egyházkorszakkal, majd az elragadtatással zárja
le a Hét Gyertyatartó korszakának is nevezett Gyülekezeti Korszakot. Hitem szerint ebbe a végső, felekezetek
feletti egyházkorszakba léptünk be. Úgy látom ez a korszakváltási folyamat kezdődött
el Isten népe között hazánkban, és - a jelek szerint - nemzetközi szinten is,
ami sok-sok (szülési) fájdalommal is együtt jár majd, az Íge szerint. (Jel.12:2,)
(***) Isten háza = a Menny kapuja
Jákob Béthelben megrémült, (1.Móz.28:12-17,) - amikor álomban az
égig érő létrát és Isten angyalait és az Urat látta, - és ekkor egy
kinyilatkoztatással felérő megállapítást tett : „ Mily rettenetes ez a hely; nem
egyéb ez, hanem Istennek háza, és az égnek kapuja.” Amikor Jézus
Nátánaelnek bejelenti: „Garantálom néktek: Mostantól
fogva meglátjátok a megnyilt eget, és az Isten angyalait, a mint
felszállnak és leszállnak az ember Fiára.” (Ján.1:52,),
akkor - a zsidó
gyermekek számára is ismert történetre, - Jákob bétheli álmára utalt. Itt az
Íge Isten Házát a Menny kapujának nevezi. Mivel Isten Háza Újszövetséges
értelemben maga az Eklézsia, (a Gyülekezetek), ez félreérthetetlenül arra utal,
hogy Isten Háza, - a Gyülekezet, az Eklézsia, - arra rendeltetett, hogy a Menny
és a Föld találkozási pontja legyen ! Ugyanaz a szerepe Isten szellemi Házának,
mint ami „Dávid Sátorának” is volt.
Isten tehát azért akarja saját Gyülekezetében (Eklézsiában = Isten Házában)
felépíteni – az idők folyamán leomlott – „Dávid
Sátorát”, vagyis annak a
szellemi igazságtartalmát, az Isten Uralmának és dicsőségének jelenlétét az
utolsó idők egyházában, hogy a mennyei dimenzió újra összekapcsolódjon a
Földdel, az újjászületett hívők szellemén keresztül. Ezzel egy magasabb
dicsőségi szinten, az Édenkerti - a bűneset után elveszített állapot - áll
helyre, amikor a Menny szintén jelen volt a Földön! Ezért mondta Jézus
Nikodémusnak, - aki az éj leple alatt jött tudakozódni hozzá, - hogy : „Bizony, bizony mondom néked:
ha valaki újjá nem születik, nem
láthatja az Isten országát.” „Bizony,
bizony mondom néked: Ha valaki nem születik víztől és Lélektől, nem mehet be az Isten országába.” (Ján.3:3,5,)
Mikor Jézus
azt mondja : „Bizony, bizony mondom neked,”- ez mai értelemben azt
jelenti ; Garantálom neked ! Jézus
tehát garantáltan kiköti, hogy mennyei (szellemi) dimenzióban megjelenő, a Földre elközelítő, (leereszkedő)
Mennyei Királyi Uralom, Krisztus Uralma csak
azok számára lesz látható (felismerhető) akik ÚJJÁSZÜLETNEK víz- és
Szentszellem által, így a Szentszellem által vezetettek lesznek! Továbbá
pedig, csak újjászületett hívők tudnak
BELÉPNI Krisztus Királyi Uralmába, és az Ő munkatársaivá válni, „Vele együtt ülni az Ő
királyi székében!” (Jel. 3:21,) Hát ezért
tett Jézus akkora hangsúlyt a víz-, Szentszellem- és a tűz által történő
keresztségre, az Újjászületésre! Már Keresztelő János is így hirdette meg a
Szentszellem keresztséget : „de a ki utánam jő, erősebb
nálamnál, a kinek saruját hordozni sem vagyok méltó; ő Szent Lélekkel és tűzzel keresztel majd titeket.” (Máté 3:11,)
Próféták és apostolok alapkövén
A Biblia az Efézus 2:20. versben arról
beszél, hogy Isten Háza a próféták és
apostolok ALAPKÖVÉN, és JÉZUS
KRISZTUSON, mint SZEGLETKÖVÖN fog
felépülni. Ezzel azonos értelemben az Apcs.15:16. versben a „Dávid leomlott Sátorának” helyreállításáról
is beszél. Szellemi igazságtartalom szempontjából a kettő megegyezik, ez a
kettő egy és ugyanazt jelenti. Mindkettő lényege, hogy a Mennyei dimenzió, -
Isten jelenléte és dicsősége, - összekapcsolódjon a Földdel, az újjászületett
hívők szellemén keresztül, és Krisztus uralma váltsa fel a bűn- és a halál
uralmát a Földön!
1./ Mivel a mennyei dimenzióval való kapcsolathoz, a
mennyei kezdeményezés felismeréséhez Isten a PRÓFÉTAI KENETET rendelte egyaránt
az Ó- és Újszövetségben, ezért elengedhetetlenül szükséges a PRÓFÉTAI KENET ÉS
SZOLGÁLAT helyreállítása az egyház felépüléséhez!
2./ A szellemi szintű
kormányzáshoz (mennyei kezdeményezés végrehajtása) pedig Isten az Ószövetségben
a királyi kenetet, az Újszövetségben pedig az APOSTOLI KENETET rendelte.
Mindkét kenettel egyedül Krisztus ruházhat fel, és Krisztussal egy szellembe összekapcsolódva
tud csak helyesen működni!
3./ Erre
a két kenetre, és szolgálatra, valamint Krisztusra, (mint szegletkőre) épülhet
rá, és lehet hatékony a többi,
szintén elengedhetetlenül fontos kenet,
és szolgálat : a pásztor-, az evangélista-
és a tanító. Ezek pedig azért elengedhetetlenül fontosak, mert ők készítik
fel a szenteket - valamint az utánpótlást – a mennyei szinten működő, csak
Szentszellem által hatékony szolgálatokra, kormányzásra, Krisztusi vezetésre.
Ezt a felkészítő szolgálatot a Biblia „tanítvány”
képzésnek nevezi, ami a leghatékonyabb utódképzésnek számít. Az utódképzés,
és a szolgálatokba való bevonás, a
kenet- és felelősség delegálása Isten Országának, azaz Krisztus Királyi Uralmának
másik fontos alapelve: Átadni a
sajátodat másnak önzetlenül! Átadni az Úrtól kapott kenetedet, az Úrtól kapott
ajándékodat-, felhatalmazásodat-, tisztségedet-, más-, arra alkalmas
szolgálóknak! Ez készít utat a mennyei szinten arra, hogy még többet kapj
Istentől, még magasabbra juss Krisztus megismerésében, a szeretetben, szellemi
látásban és felismerésben, és a felhatalmazás magasabb szintjére emelhessen be
az Úr!
Látó próféták
A
prófétai kenet
nem csak az Úr szavának hallását, hanem a
szellemi, mennyei dimenzióban történő dolgok és események részbeni látását is jelenti. A Bibliában a
legtöbb próféta egyben un. „LÁTÓ”
próféta volt. Így nevezték őket. Ilyen „Látó próféta” volt például Mózes,
Illés, Elizeus, Ézsaiás, Ezékiel, Dániel, és még többen, de az Újszövetségben is
találunk „Látó” prófétákat, akik közül kétségtelenül a legjelentősebb János
apostol, aki a Mennyei Jelenéseket (látásokat) is kapta, ill. leírta.
Ma is
elengedhetetlenül szükség van olyan prófétai szolgálatokra, akik nem csak
hallanak az Úrtól, hanem LÁTJÁK is a
szellemi világban történő eseményeket, amit az Úr megenged nekik látni. A prófétai „látó” ajándék nem csupán a
mennyei élmények buzdító megtapasztalásait és azok elmondását jelenti, sokkal inkább az Urral történő
személyes találkozásból származó (az Úrtól személyesen kapott) szellemi stratégiai kijelentések
átvételét-, a szellemvilágban történő események látását- és azok szerepének és
jelentőségének felismerését, és azok alkalmazását a földi szellemi szférában.
Mózes prófétai ajándékáról és szolgálatáról így tesz bizonyságot közvetlenül
Isten : „Szemtől szembe szólok ő
vele, és nyilvánvaló látásban; nem homályos beszédek által, hanem az Úrnak hasonlatosságát látja. Miért nem féltetek hát szólani az én szolgám ellen, Mózes ellen?”
(4.Mózes 12:8,)
Egyértelmű tehát, hogy a prófétai ajándékok között is vannak különbségek. Van olyan próféta
akinek Isten homályos beszédek-, homályos látások által szól, és van akivel
szemtől szembe szól, „nyilvánvaló látásban” és „az Urnak a hasonlatosságát is látja”!
Ez
utóbbi a biztos prófétai szó, ami működött az első apostolok szolgálatában is,
amire Péter apostol is hivatkozott: „És igen biztos nálunk a prófétai beszéd is, a melyre jól
teszitek, ha figyelmeztek, mint sötét helyen világító szövétnekre, míg nappal virrad, és hajnalcsillag kél fel szívetekben;” (2.Péter
1:19,)
Ez az Íge egyben meg is magyarázza miért
elengedhetetlen a „látó” próféták ajándéka
és szolgálata. Azért elengedhetetlen, mert csak a „biztos prófétai beszéd” (a „látó” próféták
beszéde, akik az Úr hasonlatosságát is látják- és hallják,) tud erőteljesen világítani, és
hajnalcsillaggá válni a szellemi sötétségben !
A „homályos beszédek” és látások általi
próféciák és próféták is lehetnek hasznosak, de a szellemi sötétségben oly
annyira szükséges mennyei látás fényét, és a szellemi dimenzióba való belépést
ők még nem képesek biztosítani az Eklézsia számára!
Szolgálatok fontos egymásra épülése
Mindezek a fent leírt szellemi változások
Isten kegyelméből már elindultak Magyarországon. A „Menny a Földön” Szolgálaton
keresztül Isten elindított egy olyan prófétai szolgálatot, ami stratégiai
szintű kijelentéseket, látásokat hordoz az eklézsia számára a szellemvilágról-,
a mennyről-, a szellemi harcról-, a szellemi szintű kormányzásról. (Már csak az a kérdés, hogy a "Menny a Földön" Szolgálat képviselője átmegy-e a szellemi hitelesség 1.Kor.13. szerinti próbáján ? - miszerint az óriási mennyei kijelentések és a "Látó" ajándékok nem válnak-e a "zengő érc és pengő cimbalom" esetévé?!) Mindenesetre a magyar
Eklézsia eddig ilyen kijelentésekkel még nem rendelkezett. Emellett fokozatosan
a szellemi szinten való kormányzás apostoli kenetét is többekkel kezdi megosztani az Úr abból
a célból, hogy az Eklézsia beléphessen az Úrtól kapott mennyei elhívásába, a
stratégiai szintű szellemi kormányzásba! Ahogyan arra már a fentiekben
részletesen kitértünk, mindehhez szükséges a prófétai- és apostoli kenet és
szolgálat működése, de elengedhetetlen a
többi ajándék : pásztor-, evangélista-, tanító kenetének és szolgálatának a
ráépülése az apostoli- prófétai szolgálatra. Csak ezek együttes-, alázattal egymást segítő munkája tudja az új
egyházkorszak születendő Egyházát (Eklézsiáját) bevinni a szellemi szinten gyakorolt kormányzásba! Az új korszak
Egyháza (Eklézsia) mint szellemben érett férfiú („gyermek születik de fiú adatik nékünk”
Ézs.9:6,) „vasvesszővel”
tudjon uralkodni szellemi szinten a „sárkány” fölött. Ezután fog az Eklézsia „elragadtatni
Istenhez” a mennybe! (Jel.12:1-2,)
Az az első generációs apostoli- prófétai
vonal, amely már közel 10 éve megjelent Magyarországon, - amelynek jelenleg is
vannak markáns képviselői hazánkban, - sajnos nem hoztak olyan stratégiai
szintű mennyei látást és áttörést az Eklézsia számára, amely bevitte volna az
Eklézsiát a szellemi kormányzás szintjére. Tudtommal nem állították helyre
Krisztus Uralmát, (egyetlen külföldi próféta kivételével) nem gyújtottak fényt
a szellemi fogság területeire, a szellemi szintű kormányzás szükségességére. A
Miatyánkban foglalt „Jöjjön el a Te Országod”, tehát
a mennyei- és földi dimenzió
szinkronjának a szükségét sem tették világossá. Mindezek pedig
elengedhetetlenül fontos felismerések és teendők a menyasszonyi (királysági) egyház
számára, a Jézus Krisztus eljövetelére való felkészülés szempontjából !
III.
Kormányzás
vasvesszővel a nemzeteken
A királysági gyülekezet megszületik
„És láttaték nagy jel az égben: egy asszony,
a ki a napba vala felöltözve, és lábai alatt vala a hold, és az ő fejében
tizenkét csillagból korona; A ki
terhes vala, és akarván szűlni, kiált vala, és kínlódik vala a szűlésben. Láttaték
más jel is az égben, és ímé vala egy nagy veres sárkány, a kinek hét feje
vala és tíz szarva, és az ő fejeiben hét korona; És a farka utána vonszá az ég
csillagainak harmadrészét, és a földre veté azokat; és álla az a sárkány a
szűlő asszony elé, hogy mikor szűl,
annak fiát megegye. És szűle fiú-magzatot, a ki vasvesszővel
legeltet minden nemzetet; és ragadtaték annak fia Istenhez és az ő
királyiszékéhez.” (Jel.12:1-5,)
Mivel ezt a prófétai látást János apostol már
Jézus mennybe menetele után, és egyértelműen az utolsó időkre vonatkozóan
kapta, semmiképpen sem értelmezhető Jézus földre születésére, bármennyire
kimutatható a szellemi hasonlóság a sárkány és Heródes gyermekgyilkossága
között. Megint más teológiai magyarázat szerint pedig a „terhes asszony” a zsidóságot
jelentené, aki pünkösdkor megszüli a „fiú magzatot” az Egyházat. Ez a magyarázat sem
stimmel, mert János jóval pünkösd után, és az antikrisztusi időkre vonatkozó
szellemi valóságról kapta ezt a prófétai látást. Meggyőződésem szerint ez a
prófétai kép, - beékelve a Jel. 11. és 13. rész közé, - éppen a Fenevad
(Antikrisztus) és a Hamis próféta ideje alatt és közvetlen előtte, a szellemvilágban történő eseményeket leplezi
le számunkra, és ad prófétai látás által betekintést a szellemi szinten (a második égben) történő
konfliktusba.
A részleteket a Jel. 12. résszel kapcsolatban
inkább egy következő tanulmányban fejteném ki, de az épp ide vonatkozó prófétai
részletből tudhatjuk, hogy a fiú, aki megszületik, győztes lesz, mert „vasvesszővel legeltet minden nemzetet”. Ez a
fiú-magzat nem más, mint az a győztes,
királysági gyülekezet, amelyik szellemben egyesül a Fiúval (Krisztussal),
és belép a szellemi kormányzásba.
Ezt jelzi a „vasvessző” kifejezés, ami a kormányzás jelképe. A „vasvesszővel
legeltetés” jelentése : Vas-
mindig az erőnek, a vessző- (a hatalom pálcája) a kormányzásnak, a legeltetés-
az ellátásnak és védelemnek a jelképei. Ilyen
lesz a születendő fiú-magzat, aki a Krisztussal egységben, egy szellemben
erőteljesen kormányoz a szellemi (mennyei) szinten, hogy a nemzeteket a
Krisztusi Királyság evangéliumával ellássa és védelmezze a sárkánytól. Éppen
a megszületett királysági gyülekezet
szellemi hatékonysága hátráltatja sátán Antikrisztussal kapcsolatos világuralmi
terveinek kibontakozódását. Ezért csak az elragadtatás után tud sátán
terve-, az antikrisztusi birodalom kibontakozni, vagyis a végidők elkezdődni. Erről
az időről jövendöl Jézus a Mt.24:14-ben: „És az Isten Királyi Uralmának ez az evangyélioma hirdettetik majd az egész
világon, bizonyságul minden népnek; és
akkor jő el a vég.” Láthatjuk, hogy a sárkány, meg akarja enni a
Királyi Uralmat képviselő gyülekezetet születése pillanatától kezdve, de nem
képes rá, mert a születendő gyülekezet
azonnal belép a szellemi kormányzásba, és Krisztustól kapott felhatalmazással (vasvesszővel) rendelkezik,
valamint hamarosan elragadtatik Isten Királyi Székéhez. Ebből egyértelműen
látszik, hogy ez a prófétai kép csak a Krisztus
Királysági Gyülekezetére vonatkozhat!
A terhes asszony szintén nem lehet más, mint a hagyományos, Krisztushoz
hűséges szüzek gyülekezete, akik nem kötöttek kompromisszumot a
bálványimádással, és nem lettek parázna egyházzá. Ők hűségesek maradtak
Krisztushoz. Ezeket nevezi Jézus a Mt.25. részben Tíz szűznek. Ez tehát a Tíz
szüzek egyháza, akikből sok fájdalom és vajúdás árán fog megszületni (kijönni)
Krisztus Királysági gyülekezete, akit
köznyelven menyasszonyi gyülekezetnek is szoktunk nevezni. Így történhet
meg, hogy a tízből öt eszes volt, aki bement a menyegzőre, öt pedig bolond
volt, és visszamaradt. De a prófétai kép (Jel.12.rész) gondosan kitér arra is,
hogy a visszamaradott egyházra is milyen nagy figyelemmel és gondoskodó
szeretettel vigyáz az Úr. A sok kín és
vajúdás, a szétválasztódás fájdalmát jelenti. Kétségtelen számomra, hogy a
mi időnkben elkezdődött korszakváltás mintha már hordozná ezeket az első szülési
fájdalmakat. Még ha sok fájdalom árán is, de végül megszületik az a felekezetek közötti és fölötti Királysági Gyülekezet,
amely nem nevezi magát sem királyságinak, sem
győztesnek, sem valamilyen szervezetnek, csupán egységben és szeretet
kapcsolatban (hálózatban) vannak egymással. Ők azok, akik alázattal és
szeretettel szolgálnak. Mentik az elveszetteket, könyörülnek a szegényeken,
lehajolnak az elnyomottakhoz, vigasztalják a megsebzett szívűeket, bekötözik a
megtört szívűeket, meggyógyítják a betegeket, megnyitják a vakok szemeit, megszabadítják
a foglyokat, feloldják a megkötözötteket, és „hirdetik Isten jókedvének (kegyelmének)
esztendejét (idejét), és Isten bosszúállásának napját!” Őrajtuk a
Krisztus királysági kenete van (Ézs 61:1-3,). „Az Úr Isten Szelleme van rajtuk,” és föl vannak kenve a kormányzás kenetével a
szellemi világ szintjén is ! – és „még az ördögök is engednek nékik !” (Luk.10:17,)
A SEREGGYŰJTÉS IDEJE TEHÁT ELKEZDŐDÖTT !
„Isten népe készséggel siet a sereggyűjtés napján,
a szentség
öltözetében !”
A kérdés már csak az : Te
is köztük leszel-e ?
Nagy tehát a tét :
-
Alávetjük magunkat
Krisztus Uralmának,
parancsainak és készséggel sietünk a sereggyűjtéskor, belépve az Úr
Királyságába, és átvehetjük a győztesek
jutalmát,
-
Vagy : kimaradunk a
Krisztus sereggyűjtéséből, így az „olaj gyűjtésből” is, és nem győzünk, nem nyerjük el a legnagyobb kegyelmet
és jutalmat, a menyasszonyi szerepet a
Bárány Menyegzőjének vacsoráján !
Az Úr Téged is szeretve hív : Mondj IGENT a sereggyűjtés idején !
„Boldogok azok, a kik a Bárány
menyegzőjének vacsorájára hivatalosak. És monda nékem: Ezek az Istennek igaz
beszédei.” (Jel.19:7,)
Soós Péter
Budapest,
2012. Július 5.
Kapcsolódó üzenetek :
Korszakváltó üzenet: "Fussatok ki én népem!"
Hova fussak Babilonból ?
Magyar eklézsia meglátogatása elkezdődött
FONTOS TUDNIVALÓ !!!
Bálványimádás a nemzeti átok forrása
Legyünk a föld sója, a világ világossága !
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése