Tartalom : I. Az eddig ismert kijelentések összefoglalása
II. A második ház dicsősége
III. Új egyház (gyülekezet) születik
IV. Amikor a tűz leszáll („Hit és Hitvédelem” c. blog ITT tekinthető meg.)
I.
Az eddig
ismert kijelentések összefoglalása
Jogos kérdés
A Menny a Földön prófétai Szolgálat április
28.-i konferenciáján elhangzott korszakváltó üzenetet követően, - melynek
alapján a „Fussatok ki én népem!” című május 10.-i feljegyzésem is született, - sokakban felmerült a kérdés:
Hova
fussanak azok a hívők, akik megértették az egyház Babiloni- és testületi
fogságáról szóló üzenetet, (Jel.18:1-8, 20,) és
a mennyei szózatot - „Fussatok ki
belőle én népem,”! Sokan vannak, akik már évekkel, sőt évtizedekkel
ezelőtt kijöttek (vagy kiűzték őket) a Krisztustól elhajlott, vagy elhajló
egyházakból, és azóta gyülekezet nélkül „a pusztában” élik hitéletüket. Sajnos
olyan is van, aki már az Úrtól is eltévelyedett. De vannak sokan olyanok is,
akik mostanában, - az Úrtól érkező riadó kürtszó hallatán - ismerik fel
egyházuk eltévelyedett- és testületi fogságban körbe-körbe járó állapotát-,
helyben járását-, a testületi megtérésre képtelen voltát-, és hajlandóak, sőt
készek azonnal kifutni belőle. A jogos kérdés tehát az, hogy: HOVA FUSSANAK a kifutó-, valamint a pusztában régóta várakozó
hívők ? Erre a jogos
kérdésre keressük a választ az Úrtól !
Alapelvek
1./ Legelőször azzal a szellemi alapelvvel kell
tisztában lennünk, amit Pál apostol által fektetett le Isten a Bibliában. Ez
pedig a szellemi tisztaság, egyenesség és az Úrral (Mennyei Atyával) való
személyes közösség alapelve, amit a 2.Kor.6:17,-ben találunk: „Annakokáért menjetek ki közülök, és szakadjatok el, azt mondja az Úr, és tisztátalant ne illessetek; és én magamhoz fogadlak titeket,”
Ez azt
jelenti, hogy akik kifutnak Babilonból, nem elég, hogy csak egy külső-,
szervezeti- és formális változást keressenek és azzal megelégedjenek, hanem
mindenki esetében, a személyes magánéletét megreformáló- és átváltoztató, olyan
szellemi- és életviteli változásban nyilvánuljon meg a „Babilonból
való kifutás”, amit a fenti Íge összegez, vagyis: 1. elszakadás a tisztátalantól, és a kompromisszumban-,
megalkuvásban élő hívőktől, („menjetek ki közülök, és szakadjatok el,” ) 2. megszentelődés, („tisztátalant ne
illessetek”) 3. belépnek az Atyával való személyes közösségbe,
(„én magamhoz fogadlak titeket,”)
Mivel
a Babilonból
való kifutásnak nem csak az adott egyház testületi fogságából való
kijövetelt kell tartalmaznia, hanem a hívő saját, egyéni fogságából való
kijövetelét is, ezért a „KIFUTNI BABILONBÓL”, nem csak egy adminisztratív
döntést és kilépést jelent, hanem sokkal inkább SZELLEMI ELSZAKADÁST ÉS
MEGTISZTULÁST, amely soha nem nélkülözheti a
SZEMÉLYES MEGTÉRÉST ÉS
BŰNBÁNATOT ! Tehát a kifutás szellemi tartalma és lényege, a testületi- és egyéni fogság
szellemi jogalapjának a megszüntetése, és nem csupán az adott testület
elhagyása! Ezt pedig csak a bűnbánat által működésbe lépő kegyelem, Jézus Halálának és
Vérének Igazságtartalma tudja elvégezni. Az elszakadásnak elsősorban
szívben (szellemben) kell megvalósulnia! A megszentelődés csak az elszakadás esetén tud megvalósulni. Anélkül
semmiképpen nem! Ezek hiányában a hívő
hiába hagyja el külsőképpen az adott egyházat, az még nem jelenti a „kifutást, elszakadást” a szellemi babiloni fogságból! A legfontosabb
alapelv tehát: az elszakadás, a megszentelődés, és az Úrral való személyes-,
imádó kapcsolat szellemi igazságtartalmának a megvalósulása a hívő életében! –
és ilyen szívvel kijönni a testületi fogságba rekedt egyházból (felekezetből,
gyülekezetből).
2./ Másodszor pedig figyeljük meg, hogyan történt
Pünkösd napján, és azt követően. Az a 3000 lélek, aki megtért és
megkeresztelkedett, tehát „kifutott” az akkori
farizeusi vallás „babiloni fogságából”, azok HOVA
FUTOTTAK ? - milyen
gyülekezet várt rájuk ? Nézzük, mit
ír az Íge ? „És mikor
bementek, felmenének a felsőházba, a hol szállva valának: Péter és Jakab, János és András, Filep és Tamás, Bertalan és
Máté, Jakab, az Alfeus fia, és Simon, a zelóta, és Júdás, a Jakab fia. Ezek
mindnyájan egy szívvel-lélekkel foglalatosak valának az imádkozásban és a
könyörgésben, az asszonyokkal és Máriával, Jézusnak anyjával, és az ő
atyjafiaival együtt. És
azokban a napokban felkelvén Péter a tanítványok
között, monda (vala pedig ott együtt mintegy százhúsz főnyi sokaság)
….” (Apcs. 1:13-15,)
„Mert néktek lett az ígéret és a ti gyermekeiteknek, és mindazoknak, kik messze vannak,
valakiket csak elhív magának az Úr, a mi Istenünk. Sok egyéb beszéddel is buzgón kéri és
inti vala őket, mondván: Szakaszszátok el magatokat e gonosz nemzetségtől! A kik azért örömest vevék az ő
beszédét, megkeresztelkedének; és hozzájuk
csatlakozék azon a napon mintegy háromezer lélek. És foglalatosok voltak az apostolok tudományában és a közösségben, a kenyérnek megtörésében és a könyörgésekben.”
„És minden nap egy akarattal
kitartva a templomban, és megtörve
házanként a kenyeret, részesedtek eledelben örömmel és tiszta szívvel. Dicsérve
az Istent, és az egész nép előtt kedvességet találva. Az Úr pedig minden napon
szaporította a gyülekezetet az üdvözülőkkel.” (Apcs. 2:39-42, 46-47,)
Mint
látjuk, nem volt egy láthatóan kész
gyülekezet, ahova csatlakozhatott a 3000 megtért lélek, akik kijöttek a
régi vallási rendszerből. Volt viszont
egy szívben-lélekben szeretetben egységes imacsoport mely a tizenegy
apostolból, az asszonyokból és Jézus testvéreiből állt. Ők csak az imával
voltak elfoglalva Jézus mennybe menetele óta, és 120 tanítvány már köréjük
gyűlt, akikkel teljes egységben voltak. Így várták az Atya ígéretét (Luk.24:49)
a Szent Szellem tüzének ígéretét eljönni a Mennyből.
Amikor
Pünkösdkor leszállt a Szent Szellem az imádkozókra - a tűznyelvek látványának
kíséretében, - akkor a 3000 megtérő ehhez a kis – egy szívvel-lélekkel imádkozó
– csoporthoz „csatlakozott”.
Így alapította (szülte) és indította el az Úr Jézus Krisztus az első
Gyülekezetet, hogy az az Ő gyülekezete-, az Isten Háza (lakhelye), és a „Menny kapuja” (a mennyei dimenzió kapuja ) legyen!
Szinte biztos, hogy ez ma is így lesz! Erre
lehet számítani. Akik Jézusnak engedelmeskedve „kifutnak” a saját -
testületi fogságba jutott – egyházukból, (vagy
már évek óta kijöttek,) még nem találnak egy olyan kész egyházat (gyülekezetet,)
amelyhez egyszerűen csak csatlakozhatnak, és azonnal minden rendben lesz.
Sajnos, vagy hála Istennek, NEM. A
helyzet most is ugyanaz mint az Apcsel-ben láttuk, és a folyamat is ugyanaz
kell legyen! Most
is csak egy kezdődő folyamatot, az Urat keresők csoportját találhatják meg.
Azokat, akik várják a mennyei tüzet, mert konkrét ígéretük van rá Istentől,
(ld. Agg.1-2 rész). Most még ehhez a kis, „semminek látszó” kezdethez
(Agg.2:3,) tudnak csak csatlakozni a keresők, akik kijönnek a testületi és
egyéni fogságból. A csatlakozás feltétele ez esetben is a MEGTÉRÉS
a fogság okaiból, és ELSZAKADÁS a hamisítványokkal megalkuvó- és kompromittálódott egyházi
testületektől és bűnöktől, ahogy azt Péter apostol pünkösdkor prédikálta, (Apcs.2:40,)
és Pál apostol pedig a 2.Kor.6:17-ben megírta!
Ahogyan azt Isten előre jelezte Joel próféta
által, az első egyházat a mennyei
tűz, a Szent szellem kitöltése hozta létre, ugyan így lesz a „Második Ház”-nak
nevezett, egyház megszületése is. A Joeli ígéret most az egyházkorszak
végén újra beteljesedik. Az Úr kihívja az elhajlott-, fogságba jutott egyházból
az Ő népét, – a hűségeseket, akik nem kötöttek kompromisszumot a bűnnel, – és
megalapítja a Krisztussal való személyes közösség szegletkövére, és a prófétai-
és apostoli kenet alapkövére épülő egyházát, a dicsőséges „Második egyHázat”. Ekkor lesz csak láthatóvá Krisztus
szent egyháza, melyet a később csatlakozók már látnak, de a most keresők, - a „fogságból kifutók”
- még nem. Ők most még csak egy „kicsiny kezdetet” (Zak.4:10,) „magzatot” látnak.
„Szólj csak Zorobábelnek, a Sealtiél fiának, Júda fejedelmének, és
Jósuának, a Jehosadák fiának, a főpapnak, és a nép többi tagjainak, mondván: Ki van még életben köztetek, a ki
látta ezt a házat az ő első dicsőségében? És milyennek látjátok ti most ezt? Avagy olyan-e ez a ti szemetekben, mintha
semmi volna? De most légy bátor,
Zorobábel, azt mondja az Úr! Légy bátor te is, Jósua, Jehosadák fia, te főpap,
és légy bátor e földnek minden népe, azt mondja az Úr, és CSELEKEDJÉTEK,
mert én veletek vagyok, azt mondja a Seregeknek Ura. Az igét, a mellyel
szövetségre léptem veletek, mikor kijöttetek Egyiptomból, és az én SZELLEMEM köztetek marad. Ne féljetek! Mert ezt mondja a Seregeknek Ura: Egy
kevés idő van még, és én megindítom az eget és a földet, a tengert és a szárazt. És megindítok minden népet, és
eljön, a kit minden népek óhajtanak, és megtöltöm e házat dicsőséggel, azt
mondja a Seregeknek Ura. Enyém az ezüst és enyém az arany, azt
mondja a Seregeknek Ura. Nagyobb lesz e MÁSODIK HÁZNAK dicsősége az
elsőnél, azt mondja a Seregeknek Ura, és e helyen adok békességet, azt
mondja a Seregeknek Ura.” (Aggeus 2:2-9,)
II.
A második ház dicsősége
A próféták előrejelzései
Mint látjuk, Aggeus próféta üzenete, - de Joel
próféta is - éppen a most soron következő üdvtörténeti időről beszél. (pl.: Agg.2:9,
Joel 2:28,) Arról szólnak, hogy az utolsó időben – megfelelő bűnbánatot
követően – újra kitölti Isten a Szent Szellem tüzét szolgákra, szolgáló
leányokra, ifjakra, vénekre ( tehát nem csak ismert és tekintélyes vezetőkre,) és
ezzel a hét gyülekezeti korszakot követően, végre elérkezik és elkezdődik a „Második Ház”
egyházkorszaka, melynek „dicsősége”, nagyobb lesz, mint az elsőé, – vagyis
a Pünkösdkor alapított – egyházé volt. A Jelenések k. 12:1-2,5. versei is ez
új-, győztes- és dicsőséges egyház születésének szellemi hátterét mutatja meg. (A
napba öltözött asszony megszüli a fiát, akit a sárkány meg akar enni). Ez a
születendő egyház majd „vasvesszővel” legeltet,
kormányoz, és uralkodik a gonosz fölött, majd a mennybe ragadtatik Isten elé.
De erről már előző írásom végén (Sereggyűjtés ideje elkezdődött,) már részletesebben említést tettem.
Isten Aggeus próféta által erőteljesen
bíztatja és bátorítja Zorobábelt (Sealtiel fiát), Jósuát, és velük együtt a
föld minden népét, hogy LEGYENEK BÁTRAK
ÉS ERŐSEK!!! Kezdjék el, és folytassák a Templom (Isten Háza) és az Oltár újjáépítését ! „Cselekdjetek!” - üzente Isten a prófétával. Ne
vegye el kedvüket és hitüket a semminek látszó kezdet, hanem higgyenek Isten
ígéretében, aki hatalmas dolgokat fog tenni ! Isten megígérte, hogy megindítja
az eget- a földet-, a tengert-, a szárazat, tehát világ méretű eseményekkel
avatkozik be saját Háza helyreállításának érdekében, amit a prófétán keresztül
Isten a „Második
Háznak” nevezett ! Az anyagi fedezetre is ígéretet tesz (Agg.2:8,)
és bátorítja a maroknyi csapatot, hogy ne riadjanak vissza az Úr Háza
építésétől ! Legyenek kitartóak, és „cselekvőek,” akkor is, amikor munkájuk még nem
látványos mások számára, és emiatt gúnyolják őket !
Ez újra „Rhema” üzenet a
mostani helyzetben a hívőknek, azoknak, akik kijöttek a fogság területeiből. Tehát Isten
üzenete ma az, hogy: „SENKI NE ADJA FEL, SE A MUNKÁT, SE A BIZODALMAT, SE A HITÉT, MERT ISTEN TELJESEN
ELKÖTELEZTE MAGÁT A
MÁSODIK HÁZ FELÉPÍTÉSÉRE, ÉS ELŐRE MEGÍGÉRTE, HOGY ANNAK DICSŐSÉGE FELŰL
FOGJA MÚLNI AZ ELSŐ (a pünkösd utáni) EGYHÁZ
DICSŐSÉGÉT !!!
ÉRDEMES
TEHÁT HINNI, CSELEKEDNI, ÉS KITARTANI, ELTŰRVE MÉG A GÚNYOLÓDÓK GÚNYOLÁSÁT IS
!!!
Második ház : Zorobábeli
templom szellemi
üzenete
Zorobábel, Sealtiel fia, Jósiás király
dédunokája volt, (Mt.1:11-12,) mint királyi sarj, Babilonban született, a
babiloni fogság idején. A Zorobábel nevet is ezért-, ezzel összefüggésben
kapta. Nevének jelentése: Babilonban
nemzett, Babilon sarja. Bár királyi leszármazott, a neve arra utal, hogy
babiloni fogságban volt, Babilonból jött ki. A királyság képviselőjeként, (mint
királyfi), ő kijött a fogságból, és visszajött Jeruzsálembe. De felmerül
ugyanaz a kérdés, hogy hova ment Zorobábel, és a többiek, amikor kijöttek a
babiloni fogságból? Mi várt rájuk? Kihez
csatlakoztak? Talán egy gyönyörűen
felépített és helyreállított templom, és város várta őket Jeruzsálemben? Mint
tudjuk, egyáltalán nem! Romok várták őket. Zorobábel, Jósua és csoportjuk, még
az első visszatérők hullámában jöttek, Ezsdrás és Nehémiás csoportja
előtt. Aggeus és Zakariás próféta által éppen ezért is küldött számára Isten
hatalmas bátorítás és biztatást, hogy építsék és állítsák helyre először az Úr oltárát, (Ezsdrás 3:2,) majd utána a Templomot, az Úr Házát!
Szellemi alapelv az Ígében, hogy először mindig
a Templom, vagyis az Isten tiszteletének, uralmának- és szolgálatának a
helyreállítását kell az első helyre tenni, és csak utána következett a saját
házaik-, a város- és a kapu helyreállítása. Nehémiáséknak már ez utóbbi feladat
jutott, de Zorobábelnek (és a vele érkezőknek) kellett Isten Házán, -
evangéliumi szóhasználattal élve – Isten tiszteletének és Uralmának
helyreállításán dolgozniuk. Éppen ezért, Isten hatalmas ígéretet adott nekik,
mégpedig azt, hogy: „Nagyobb
lesz e második háznak dicsősége az elsőnél, azt mondja a Seregeknek Ura, és e
helyen adok békességet, azt mondja a Seregeknek Ura!” Az első visszatérési hullámban
érkezőket nem várta egy kész, és helyreállított Istentisztelet. Sőt az ő feladatuk
volt, hogy Isten uralmát, jelenlétét, (mai kifejezéssel élve: a szellem szerinti imádatot és
Istentiszteletet, ami helyet tud biztosítani a mennyei dimenzió számára,)
helyreállítsák, hogy az utánuk érkezőket már egy helyreállított Istentisztelet (Templom)
várja, amibe be tudnak kapcsolódni, amikor ők is kijönnek és megérkeznek a
babiloni fogságból.
Most is ez az analógia érvényes a szellemi
értelemben babiloni fogságba jutott, és onnan kiszabaduló hívőkre. Először
is megjegyzem, hogy csak Júda egy része jött vissza a fogságból, nem
mindenki. Sajnos
erre lehet ma is számítani. Nem minden hívő fog kijönni a szellemi (babiloni)
fogságba került egyházak és gyülekezetek testületi fogságából, csak egy
kisebbség! Másodszor
pedig azok a hűségesek, akik nem lettek megalkuvók a hazugsággal és babiloni bűnökkel,
azok meghallják a mennyei szózatot „Fussatok ki közülük
én népem !” Ezek közül, akik az első hullámban futnak ki a testületi fogságból,
azokat még nem várja egy kényelmes, kész helyzet. Nem várja őket egy
jól prosperáló, szellemben és igazságban Istent imádó- és szolgáló, szépen
felépített menyasszonyi, győztes egyház (gyülekezet). Ilyen jelenleg nincs a
láthatáron, legalább is Magyarországon. De jó lenne ? - ha lenne ? - és csak oda kéne menni ? - és
semmi dolgunk nem lenne, csak az, hogy fussunk ki Babilonból, és fussunk be egy
fogságmentes, kész egyházba, gyülekezetbe! J Ha nem látunk ilyet, még meg is
sértődünk, hogy miért nincs, és bosszúból bent maradunk Babilonban, majd csak
akkor, ha készen vár ránk egy dicsőséges gyülekezet, majd akkor hajlandók
leszünk engedelmeskedni Istennek!
Isten pedig úgy gondolta, hogy ez csak a mi
kényelem szeretetünknek (ó-emberünknek) lenne jó, de a szellem szerint járó, és
tanítvánnyá vált keresztényeknek ez nem lenne jó! Ahogy feljebb már
kifejtettük, a Bibliában azt találjuk, hogy sem Pünkösdkor, sem pedig Zorobábel
idejében a fogságból kiszabadulók nem egy elkészített és elkészült helyzetbe
érkeztek meg, hanem nekik kellett felépíteni, és helyreállítani az
Istentiszteletet, az Isten uralmát és szolgálatát a maguk számára, Isten
utasításai, tevei alapján ! Így született meg Pünkösdkor az első egyház,
(melynek olyan nagy volt a dicsősége, hogy nem mertek közéjük elegyedni,) és
így állt helyre Zorobábel idejében is az Ószövetségi „Második
Ház”.
Ennek mintájára, az Újszövetségi „Második Házat” is, a
szellemi fogságból kiszabadulók első hullámával érkezők odaszánt kis serege által
fogja az Úr helyreállítani! Az első hullámhoz tartozók kis serege,
inkább a Pünkösd előtt egy szívvel-lélekkel egységben imádkozók kis csapatához
lehetne hasonlítani. Pünkösdkor Őhozzájuk csatlakozott a 3000 lélek, akikből
csak ezt követően indulhatott el a gyülekezet felépítése! Ahogy az Ígében
látjuk, a későbbi hullámban érkezőknek már lesz hova csatlakoznia
Istentisztelet szempontjából, de a „város,”, a „kapuk”, a „házak” (családok)
helyreállítási munkáiból és szolgálatából nekik is bőven fog még maradni munka
és feladat !
III.
Új egyház (gyülekezet) születik
Jézus megkeresi nyáját – Pásztorok felelőssége
Láthatjuk
az Ígében, hogy Isten az Ő népét juhokhoz-, nyájhoz hasonlítja: „Ti pedig az
én juhaim, legelőm nyája vagytok, emberek vagytok, én pedig
Istenetek, ezt mondja az Úr Isten.” (Ezékiel 34:31,) „Mert ő a
mi Istenünk, mi pedig az ő legelőjének népei és az ő kezének juhai vagyunk;”(Zsoltár
95:7,). Jézus
a Pásztor, (Zsoltár 23:1,) Őt pedig az Íge „Nagy pásztornak”, (Zsid.13:20,) „Jó pásztornak” (Ján.10:11,14,) és „Főpásztornak”
(1.Pét.5:4,) nevezi.
De Jézus felment a Mennybe, ezért a földön a tanítványai közül némelyeket megbízott azzal, hogy Őt, -
az Ő jó-pásztori szívét - képviselve legeltessék,
és védelmezzék Jézus tulajdonát, a nyájat. Ezt látjuk, amikor Péter apostolt egyértelműen megbízta és felhatalmazta
azzal, hogy Jézus nyáját legeltesse, és őrizze! „Péter,
szeretsz-é engem ? …. legeltesd … őrizd … legeltesd … az én juhaimat!” (Ján.ev.21:15-17,) Tehát ebből megérthetjük a
pásztori szolgálat fő alapelveit, amivel a pásztoroknak el kell számolniuk Uruk
felé. Ezek pedig felsorolva a következők:
1./ Uruk
önfeláldozó szeretete! („Ha engem
szerettek, az én parancsolataimat megtartsátok.”)
2./ Jézus nyájának önfeláldozó szeretete! (Úgy
szeretni a nyájat, ahogy Jézus szereti, aki életét adta értük! De közben
tudniuk kell, hogy a nyáj az Úr tulajdona, nem az övék, és el kell számolniuk
az Úr felél, hogy megbízásukat hogyan teljesítették.)
3./ A nyáj legeltetése! (Kies legelőkre vezetés, tehát
tartalmas szellemi táplálékkal lássák el a rájuk bízott hívőket. Vagyis mennyei
szintről vegyék át az üzenetet, és ne csupán az írástudás, a psziché
szintjéről, hanem a „térdeiken” vegyék át a főpásztortól a juhok számára az
üzenetet. Csak így terelgethetik a
nyájat kies legelőkre.)
4./ A nyáj őrzése és védelme, és a sebek
bekötözése! (Védeni
kell a nyájat a szellemi farkasoktól. Tehát a szellemi védelem is feladatuk.
Őrizniük kell a gyülekezetet a tévtanításoktól, (tévtanítóktól,) álnok-,
haszonleső szolgálóktól, stb., a lelki- és szellemi sebeket bekötözni, lelki
gondozni az Úr juhait, stb.,).
5./ Vezetés! (Egy nyáj szempontjából a pásztor mégiscsak egy vezető.
Az ő vezetőjük. Megbíznak benne a tekintetben, hogy pásztoruk az előbbi 4 feladatnak
becsületesen fog eleget tenni! ).
Óriási bizalom és megtiszteltetés az Úrtól,
amikor valakire rá meri bízni saját juhainak pásztorlását. De éppen ezért, ehhez óriási
felelősség is párosul, mert egyszer el kell számolniuk Uruk felé a
pásztoroknak! Mennyire végezték hűségesen, önzetlen szeretettel a rájuk bízott
munkát, vagy esetleg egyesek hűtlenül visszaéltek-e a rájuk átruházott
tekintéllyel, és saját hasznukat keresve, uralkodtak, élősködtek az Úr juhain ?
Az Úr minden pásztort egyszer elszámoltat!
Engem is! Ezért a pásztoroknak fokozott mértékű Istenfélelemre és alázatra van
szükségük szolgálatukhoz!
Jézus megkeresi nyáját – Pásztorok elszámoltatása
A
pásztorok elszámoltatásáról szól Ezékiel könyve 34:1-16. verse. Az Úr nagyon
súlyos visszaéléseket talál sok pásztor életében, ezért azonnal közbeavatkozik,
és kiveszi juhait a visszaélő, gonosz pásztorok kezéből. Íme az Ígei idézet,
amely kifejezetten azoknak van címezve, akik visszaéltek pásztori megbízásukkal: „És lőn az
Úrnak beszéde hozzám, mondván: Embernek
fia! prófétálj Izráel pásztorai felől, prófétálj
és mondjad nékik, a pásztoroknak: Így
szól az Úr Isten: Jaj Izráel pásztorainak, a kik önmagokat legeltették!
Avagy nem a nyájat kell-é legeltetni a pásztoroknak? A tejet megettétek, és a gyapjúval
ruházkodtatok, a hízottat megöltétek; a nyájat nem legeltettétek. A gyöngéket nem erősítettétek, és a
beteget nem gyógyítottátok, s a megtöröttet nem kötözgettétek, s az elűzöttet
vissza nem hoztátok és az elveszettet meg nem kerestétek, hanem keményen és kegyetlenül uralkodtatok
rajtok; Szétszóródtak hát pásztor nélkül, és lőnek mindenféle mezei vadak
eledelévé, és szétszóródtak; Tévelygett nyájam minden hegyen s
minden magas halmon, és az egész föld
színén szétszóródott az én nyájam, s nem volt, a ki keresné, sem a ki
tudakozódnék utána. Annakokáért,
ti pásztorok, halljátok meg az Úr
beszédét: Élek én, ezt mondja
az Úr Isten, mivelhogy az én nyájam ragadománynyá lőn, és lőn az én nyájam
mindenféle mezei vadak eledelévé, pásztor hiányában, és nem keresték az én pásztoraim az én nyájamat, hanem legeltették a
pásztorok önmagokat, és az én nyájamat nem legeltették; Ennekokáért, ti pásztorok, halljátok
meg az Úr beszédét: Így szól az Úr Isten: Ímé, megyek a
pásztorok ellen, és előkérem nyájamat az ő kezökből, s megszüntetem őket a nyáj
legeltetésétől, és nem legeltetik többé a pásztorok önmagokat, s kiragadom juhaimat szájokból, hogy ne
legyenek nékik ételül. Mert így szól az Úr Isten: Ímé, én magam keresem meg nyájamat, és magam tudakozódom utána. Miképen
a pásztor tudakozódik nyája után, a mely napon ott áll elszéledt juhai között;
így tudakozódom nyájam után, és kiszabadítom őket minden helyről, a hova
szétszóródtak a felhőnek s borúnak napján. És kihozom őket a népek közül s
egybegyűjtöm a földekről, és beviszem őket az ő földjökre, és legeltetem őket
Izráel hegyein, a mélységekben s a föld minden lakóhelyén. Jó
legelőn legeltetem őket, és Izráel magasságos hegyein leszen akluk, ott
feküsznek jó akolban, s kövér legelőn
legelnek Izráel hegyein. Én magam
legeltetem nyájamat, s én nyugosztom meg őket, ezt mondja az Úr Isten; Az
elveszettet megkeresem, s az elűzöttet visszahozom, s a megtöröttet kötözgetem,
s a beteget erősítem; és a kövéret s erőset elvesztem, és legeltetem őket úgy,
mint illik.” (Ezékiel
34:1-16,) (Ha valaki csak a kivastagított szakaszokat olvassa, akkor is
összeáll a kép.)
Ez
a prófétai üzenet magáért beszél! Nem is sorolom újra, csak a főbb pontokra
utalok majd. Nyilvánvaló, hogy ez a prófétai üzenet, mint szellemi alapelv, a
mai helyzetben is érvényes. Nyugodtan tekinthetjük úgy, hogy ezt Jézus ma üzeni
az „önmagukat
legeltető” pásztoroknak:
Számonkérés ígérete – elszámoltatás :
1./ „Ti pásztorok, halljátok meg az Úr beszédét: …. (az Úr felsorolja panaszait,)”
2./ „keményen és kegyetlenül uralkodtatok rajtok; Szétszóródtak
… ”
3./ „Ímé, megyek a pásztorok ellen, és előkérem nyájamat az ő kezükből,
s megszüntetem őket a nyáj legeltetésétől, … ”
Helyreállítás
ígéretei :
4./ „Tudakozódom nyájam után, … ”
5./ „Ímé, én magam keresem meg nyájamat! …”
6./ „Kiszabadítom őket minden helyről, a hova szétszóródtak, …”
7./ „Jó legelőn legeltetem őket, … jó akolban, s
kövér legelőn legelnek, …” (Új akol, jó legelő ígérete,)
Az
önző pásztorokat az Úr azzal ítéli meg a földi szinten, hogy elveszi tőlük
saját nyáját! Ez
meglepő változásokat fog eredményezni a mai gyülekezeti struktúrában, de
Jézusnak joga van hozzá, mert Ő váltotta meg a nyájat saját Vérével! Azok
a pásztorok, akik nem a nyáj hasznát, hanem a maguk hasznát húzták az Úr nyájából
tekintélyük révén, azok megbízását az Úr
megszünteti, és elveszi tőlük saját nyáját, és közvetlenül maga kezdi el pásztorolni őket a
mennyei dimenzióból, természetfeletti módon, és/vagy a maradék hűséges
pásztorok által! Mindenkivel egyenként foglalkozik, csodákat tesz
értük, sebeiket bekötözi, stb. Mindez a
prófétai és apostoli kenetre újólag felépülő és helyreállított egyházában fog
működni, a megszülető új gyülekezeti korszakban, amiről a Jelen.12:1-2,5, prófétai
látás tudósít. Ebben válik majd láthatóvá a „Második
Ház” dicsősége!
Jézus megkeresi nyáját – Helyreállítás : a „Második Ház”
Ahogy
a fentiekben már említettük, „ISTEN TELJESEN ELKÖTELEZTE
MAGÁT A MÁSODIK HÁZ FELÉPÍTÉSÉRE,”, tehát a régi
gyülekezeti struktúrából megszületik az új, a „Második
Ház” amely belép a mennyei dimenzióba, képviselni tudja Jézus Királyi
Uralmát, és jelek-, csodák bizonyítják, hogy Krisztussal egyé vált szellemben,
ezért egyszerre tud működni a földi- és a mennyei dimenzióban, (ahogy Ádám és
Éva a bűneset előtt,) és „vasvesszővel”
kormányozza és legelteti a nemzeteket!
Ahogy
ezekből a prófétai üzenetekből látjuk, Jézus megígérte, hogy közvetlen beavatkozik, és új
egyházat hoz létre a visszajövetelét közvetlenül megelőző időkben.
Így teljesedik be, szemünk láttára az Aggeusi „Második Ház” helyreállítására vonatkozó prófétai ígéret, ami egyszerre jelenti
az Ámos 9:11, és Apcs.15:16, szerinti „Dávid Sátorát” is, és a Jel.12:5 szerinti „fiú-magzat”
születését, melyet leegyszerűsítve,
gyűjtő fogalomként a III.-as alcímben „Új egyház (gyülekezet) születésének” neveztem. Tehát
amikor az „Új
egyház (vagy gyülekezet) születik” kifejezést használom
a mostani időnkben elkezdődött egyházkorszak változásaira, akkor a fentiekben
összefoglalt prófétai ígéretek aktualizálódását, mai időnkben történő
beteljesedését, elindulását értem ezen!
Új egyház (gyülekezet) születik
Sajnos a Isten „legelőjének népe- és kezének juhai” (Zsoltár 95:7,) között, - a sok csalódás, sértés, fájdalom és visszaélés miatt, -
úgy az „egyház”-, mint a „gyülekezet”
kifejezések már nagyon lejáratódtak.
Az Úr sok elszéledt és megsérült juha nem is akar hallani sem gyülekezetről,
sem egyházról, mert azonnal a rossz sztereotípiák kezdenek el bennük működni. De van egy
jó hír ! Mégpedig az,
hogy az Úr megítéli a hűtlen pásztorok visszaélését, azokat akik magukat
legeltették! (Hála Istennek nem minden pásztor volt ilyen!) Megkeresi elszéledt
és megsérült juhait, személyesen ápolgatja- és bekötözi sebeiket, az
elveszettet visszahozza, és a Saját
Krisztusi Személyén, mint SZEGLETKÖVÖN,
valamint a próféták- és apostolok
ALAPKÖVÉN HELYREÁLLÍTJA A „MÁSODIK egyHÁZ”-át, (amit az Íge a HELYREÁLLÍTOTT „DÁVID SÁTORÁNAK” is nevez,) vagyis
Ezékiel prófétálása szerint JÉZUS MAGA
KÉSZÍT EGY „JÓ
AKOLT, magasságos hegyen”! (Ez.34:14,) Itt még arra is utalást tesz a próféta, hogy ennek a gyülekezetnek
(akolnak) a mennyei dimenzióval is lesz kapcsolata (magasságos hegyen lesz az
akol). Mai nyelvezettel ezt úgy
mondhatjuk, hogy JÉZUS MAGA ALAPÍT
egy ÚJ GYÜLEKEZET, amelyben Ővé a
királyi uralom, és ahol az Ő szolgái az Ő szíve szerint pásztorolják az Ő
juhait, és amely a prófétai- és apostoli kenetre épülve hatékony lesz a mennyei
dimenzióban, és működteti és „hirdeti Isten Királyi
Uralmának ezt az evangéliumát” (Mt.24:14,) az egész világon !
Hogyan néz
ki ez a helyreállítási (születési) folyamat, a prófétai ígéretek szerint ?
Először: Kitölti az Úr az Ő Szellemét „minden Testre”
(tehát bárkire, akit Ő választ,) Joel 2:28. szerint. Tehát kitölti azt az apostoli-, és prófétai kenetet, (ismert, vagy még
ismeretlen szolgálókra), amely képes
bevezetni Isten népét a Krisztus Királyi Uralmának mennyei dimenziójába! Úgy hiszem, a hiteles apostoli-, prófétai
kenetet arról lehet majd felismerni, hogy - Illés próféta Kármel hegyi esetéhez
hasonlóan, - Isten olyan TŰZZEL
válaszol, amelyet Pünkösd napján is kitöltött az imádkozásban foglalatos
tanítványokból felépített „Oltárára”!
Amikor egyre inkább nyilvánvalóvá válik a természetfeletti-, a mennyei dimenzió
beavatkozása és működése a természetes szinten, ez számít majd Istentől
származó hitelesítésnek!
Másodszor:
Összegyűjti az elűzötteket, megsebzetteket,
becsapottakat, megsérülteket, és elveszetteket, de azokat is, akik korábban
kijöttek a fogságból, és a „pusztában” szellemi hontalanságban hűségesek
maradtak az Úrhoz, de nem találtak fogságmentes gyülekezetre. Jézus maga „tudakozódik juhai után”, és „maga
keresi meg nyáját”. Szól a
szívükhöz, és vonzást helyez a szívükbe az Isten Királyi Uralmát hordozó
mennyei látás- és dimenzió megtapasztalására, és az Úr Jézussal egy szellemmé
válás igazságára.
Harmadszor : Kihívja a babiloni testületi fogságban lévő juhait, saját
népét a fogságból. Azokat, akik nem lettek megalkuvók a Babilon (a Világ)
sokféle szeretetével, önző érdekeket szolgáló bűneivel, vagy ha igen, akkor készek
voltak megtérni ezekből, és akik
megértették és elfogadták a „Fussatok ki Babilonból Én
népem!” mennyei szózatot!
Negyedszer
: Sereggyűjtés! A megkeresettek, és a fogságból korábban- és
most kifutó népe első hullámához tartozókból az Úr egy olyan odaszánt, imádkozni- és egymást szeretni vágyó, - a
pünkösd előtt egységben imádkozó százhuszakra emlékeztető – sereget gyűjt
össze, (lásd.: Sereggyűjtés ideje elkezdődött c.
írást,) akik Zorobábel és csapatához hasonlóan,
- hallgatva a prófétai üzenetre, - Isten
eszközeivé válnak a „Második Ház”, („Dávid Sátora”)
helyreállításában, azaz a születendő
„Új Gyülekezet” az „ÚJ AKOL” megalapításában és
felépítésében! E folyamat vezet majd a „FIÚ-MAGZAT” vagyis az „Új
Akol” megszületéséhez, amit sokféleképpen nevezhetünk: nevezni szokás, a
Pünkösdi-karizmatikus mozgalom utáni,;
vagy a „Hét gyülekezeti korszak” utáni,; a Felekezet közi,; vagy Felekezetek utáni,;
vagy a Királysági egyházkorszaknak. Mindegy minek nevezzük, csak az a fontos,
hogy ugyanazt értsük rajta, mégpedig a fenti prófétai üzenetek értelmében és a
Jel.12:5 fogalmait használva: „Megszületik a
Fiú-magzat”, vagyis ÚJ GYÜLEKEZET SZÜLETIK! A Zorobábelnek és a kis seregének szóló
prófétai bíztatás ma is érvényes. Az Úr mai királyfiaknak (Zorobábeleknek) is
ezt üzeni : „De most légy bátor, Zorobábel, azt mondja az Úr!
Légy bátor te is, Jósua, Jehosadák
fia, te főpap, és légy bátor e földnek
minden népe, azt mondja az Úr, és cselekedjétek,
mert én veletek vagyok, azt mondja a Seregeknek Ura!”
Ötödször
: Konfrontáció Jézabel szellemével. Ha a mai,
újszövetségi „Zorobábeli” első sereg nem lankad el, és kitart a cselekvésben, akkor
az Úr felkészíti őket, a babiloni, bálványimádó (Jézabel tanítása és varázslása
alá került) keresztény egyházak által képviselt bálványimádó szellemi erősségek
(a pokol kapuja) elleni ütközetre! Ennek Ószövetségi előképe Illyés próféta
Kármel hegyi konfrontációja - a Baál- és Asera papjai által képviselt - Jézabeli
szellemi erősséggel. Mint tudjuk, drámai volt a szellemi ütközet, és a győzelem
is, amelyben az Úr megdicsőítette Nevét! A
kétfelé sántikáló nép ledöbbent, és MEGTÉRT, kijött Jézabel szellemének
„babiloni” fogságából, és megölték a 450+400 bálványimádó papot. (1.Kir.18:21-40,)
Ehhez a szellemi ütközethez készíti ma az Úr „élő
kövekből” – vagyis az odaszánt tanítványaiból, - az „Oltárt”, Isten oltárát, amelyre le tud majd szállni a „mennyei TŰZ”,
ugyanúgy, ahogy pünkösdkor is leszállt tűznyelvek kíséretében a maroknyi
(százhúsz) tanítványra. Ahogy akkor a Kármel hegyen, úgy most is, az oltárt a
prófétai kenet által építi fel Isten, mert oltár
nélkül sem jön az Isten Tüze! Nem
csak a prófétai kenetre, hanem oltárra is szükség van ahhoz, hogy Isten tüze
leszálljon! Ezért fontos az első
„Zorobábeli” hullámban érkező hívők odaszánása, hogy a pünkösd előtti
„százhuszak” szerepét betöltsék!
Sajnos ők nem találnak „Kész” Gyülekezetet,
és „Kész” Oltárt sem, ahova csatlakozhatnak a fogság után. Nekik maguknak kell
az „Oltár” „Élő kövei”-vé válniuk, és
maguknak kell a születendő „ÚJ GYÜLEKEZETTÉ”
lenniük ! Ha ez sikerül, utána már „csak” a próféta,
és az áldozat szükséges, na és megvárni az „estvéli
áldozat idejét”, vagyis Isten időzítését, és akkor
megérkezik a mennyei tűz, amely végleg eldönti a csatát !
IV.
Amikor
a tűz leszáll
Illyés kenete szükséges
Ahogy
az Ószövetségi korszakban a Jézabel szellemi erőssége elleni konfrontációhoz
Illyés prófétai kenetére volt szükség, - akinek belátása- és bejárása volt a
mennyei dimenzióba, - úgy most, Jézus jövetele előtt is az Illyés próféta kenetére
van szükség. Malakiás próféta által Isten megígérte, hogy: „Ímé,
én elküldöm néktek Illyést, a prófétát, mielőtt eljön az Úrnak nagy és
félelmetes napja.” (Malakiás 4:5,)
Tudjuk, hogy Jézus földi szolgálatának útkészítője Keresztelő János
volt, aki Illyés prófétai szellemével volt felruházva, (Mt.11:14,) és ő konfrontált
is Heródiással, aki az akkori idők Jézabel szellemét képviselte Heródes
házában. De Malakiás próféciája főleg Jézus visszajövetelének idejére
vonatkozik, mert „az Úrnak nagy és félelmetes napja” előtti időt említi, ami
egyértelműen a végidőkre utal. Ma sokkal
erősebb a bálványimádó Jézabeli
szellemi erősség a keresztény egyházakban, mint amit Heródes idejében a
politikai hatalom és a Judaizmus összefonódása képviselt. Ma Vatikán bálványimádó befolyása (amit a Jelenések könyve „a nagy parázna” és a „Jézabel
tanításának” nevez, aki elhiteti Isten szolgáit is, hogy szellemi
paráznaságot és bálványimádást kövessenek el, és ők ezt megteszik azért, hogy „Jézabel asztaláról” – állami támogatásból –
élhessenek) az egész kereszténységre
rátelepedett.
Ma Magyarországon
- az új egyházi törvény kényszerének engedve, - az összes elismert egyház kompromisszumot
kötött a „Szent Korona” bálványimádásával, az állami támogatásokért, anyagi- és vagyoni
előnyökért cserébe. Sajnos a jelenleg elfogadott magyar egyházak „Jézabel
asztaláról” azaz állami költségvetésből finanszírozzák saját költségvetésüket, vagy annak nagyon jelentős részét. Ennek szellemi ára a
bálványimádással való megalkuvás. Ez pedig rettenetes, mert ez a bűn ellehetetleníti az első szeretet parancsának betöltését! Az Első szeretet elhagyása pedig - mint tudjuk - az egyház "gyertyatartójának" kimozdításához, Isten ítéletéhez vezet. (A "Szent Korona" bálványimádásáról részletesen itt olvashatsz.)
A
Kármel hegyi esethez hasonlóan, óriási
meglepetés lesz, amikor Isten a Joel
2:28 szerint, az utolsó idők pünkösdi TŰZÉT bocsátja le az Övéiből épült „oltárra”,
melynek
bibliai manifesztációja (Isten Királyságának jelei) látványosan bizonyítják majd, hogy Ő, Jézus az Igaz Isten és nem a bálványok, nem a „Szent Korona”
nem „Szűz Mária”! Ennek láttán a „kétfelé sántikáló”
hívők nagy sokasága megtér majd az Úrhoz!
Ezért akarja az Úr a „kicsiny kezdet”-et
felhasználni, és a maroknyi seregből felépíteni az „Úr Oltárát”! Jézus célja, hogy a Jézabel elleni szellemi ütközet győzelmi
zsákmányát (- a mennyei tűz miatt megtérők sokaságát-) begyűjthesse Új
egyházába, a Krisztus szegletkövére és az apostolok- és próféták alapkövére
felépülő (Ef.2:20,) helyreállított gyülekezetébe!
Amikor a „tűz” leszáll, tömegesen
fognak kifutni a babiloni bálványokkal fertőzött - a „Sámsoni” egyéni
fogságban és a „Babiloni” testületi fogságban szellemileg egyhelyben- és
körbe-körbe járó - egyházakból a hívők.
Sokan olyanok, - akik már elhagyták
az Urat, - visszatérnek, és sokan, akik nem hagyták el az Urat, de
szellemi pusztában bolyonganak, a „mennyei tűz” megnyilvánulásai láttán vissza fognak térni az Úrhoz, és keresni
fogják az Új egyházat (gyülekezetet,) melynek születése éppen akkor van
folyamatban, és a „Zorobábeli” első kis seregből születve jön a világra, és
válik láthatóvá. Mindezek láttán és hallatán
a hitetlenek között is elindul a megtérési hullám, és csatlakoznak Jézus helyreállított
egyházához, gyülekezetéhez .
A későbbi hullámban érkezők tömege, valamint az új megtérők sokasága, már ehhez a kis sereghez (a születő gyülekezethez) fognak tudni csatlakozni! Nekik is jut szellemi munka bőven. A
Nehémiás könyvének üzenete alapján, nekik marad a „házak” (családok), a „falak”
(védelem, és a határok) és a „kapuk” (ellenőrzés, kormányzás,) szellem szerinti
helyreállításának munkája.
Még ha
a - fogságból és a pusztából első hullámban
érkező - „Zorobábeli” kis sereget nem várja is készen egy helyreállított
„Templom”, azaz Gyülekezet, hanem nekik kell azzá válniuk, és „Isten Oltárává” lenniük, az ő óriási jutalmuk az, hogy teherhordói
lehetnek az őreájuk épülők nagyobb seregének! Így a több
önfeláldozás-, több áldozat-, több alázat- és több szenvedés vállalása, nagyobb
mennyei dicsőség felé nyitja meg az utat számukra ! Dicsőség az Úrnak !!! Ők járnak a legjobban !!!
ÁLDJA MEG AZ ÚR A SEREGGYŰJTÉS ELSŐ HULLÁMÁBAN ÉRKEZŐK BÁTOR HITÉT ! – ÉS TÖLTSE BE SZÍVÜKET ÖRÖMMEL ODASZÁNÁSUKÉRT ! *
„E dolgok után lőn az Úr beszéde Ábrámhoz látomásban, mondván: Ne
félj Ábrám: én paizsod vagyok tenéked, a te jutalmad felette igen bőséges.”
(1.Móz.15:1,)
* AZ Ő JUTALMUK
LEGYEN AZ ÚRTÓL „FELETTE
IGEN BŐSÉGES” !
Soós Péter
2012.
Július 24. ("Hit és Hitvédelem" c. blog ITT.)
________________________________________________________________
Kapcsolódó cikkek :
Erre csak egy nagy ÁMENt lehet mondani !!!
VálaszTörlésÁMEN
VálaszTörlés