Az elmúlt hetekben, egy utcai evangélizáció megzavarása
kapcsán csúcsosodott ki a pásztorok közötti levelezésben a Palavics József
testvér nevéhez fűződő "Igazi evangélium" néven összefoglalt
tévtanítás, miután kiderült, hogy az utcai evangélizálást olyan hívő testvér
zavarta meg, aki elkötelezett követője Andrew Wommack és Palavics József
félrevezető kegyelem doktrínájának. Ennek a tévtanításnak a veszélyét
2011. június 21.-i és 26.-i leveleimben már jeleztem a pásztorok és a Szolnoki gyülekezet felé is. Sajnos akkor sokan nem vették komolyan a figyelmeztetést, és még
görcsösebben ragaszkodtak a veszélyes tévtanításhoz. Még ma is sokan nem
veszik komolyan a Biblia végidőkre vonatkozó figyelmeztetést,
amelyről Pál apostol így ír: "Mert lesz idő, mikor az egészséges tudományt el nem
szenvedik, hanem a saját kívánságaik szerint gyűjtenek magoknak tanítókat,
mert viszket a fülük." ( 2.Tim.4:3.) „Hogy többé ne legyünk gyermekek, kiket ide s tova hány a hab
és hajt a tanításnak akármiszele, az embereknek
álnoksága által, a tévelygés ravaszságához való csalárdság által.” (Efézus 4:14,)
Ezen 1. részében az alábbi 3 írást teszem közzé :
1./ Részlet Andrew Storm könyvéből: Nyilvánosan, vagy négyszemközt kell-e korrigálni?
2./ Saját levelem : Nyílt levél a gyülekezet felvigyázóihoz , 2011. 06. 21.
3./ Saját levelem : Válasz egy pásztor barátom kérdésére, 2011. 06. 26.
A következő részben is 3 levelet teszek közzé: ( 2.részhez klikk ide )
A 3.rész a legfrissebb reagálásokat tartalmazza: ( 3.részhez klikk ide )
________________________________________________________________________
Andrew Storm
Andrew Storm
NYILVÁNOSAN, VAGY NÉGYSZEMKÖZT KELL-E KORRIGÁLNI ?
Sokáig, amikor ezeket a kérdéseket feszegettem, igyekeztem,
amennyire csak tudtam, elkerülni a nevesítéseket. Vannak keresztények, akik
szerint a szolgálatok helyreigazítása, vagy megkérdőjelezése csak NÉGYSZEMKÖZT
történhet, és csak az illető vezetőknek elmondva, de sohasem nyilvánosan.
(Itt fontos megjegyezni, hogy sok ilyen korrigáló jellegű
megközelítés történt már ezek felé a vezetők felé, de azokat mindegyikőjük
gyakorlatilag teljesen figyelmen kívül hagyta.)
Nos, akár így, akár úgy, de én azzal nem tudok egyet
érteni, hogy a nyilvánosság megtévesztését végző személyeket, szolgálatokat
csak zárt ajtók mögött szabad helyretenni.
Nem szabad arról sem megfeledkeznünk, hogy az Újszövetségben a
véneknek (vezetőknek) azt parancsolták, hogy igen komolyan intsenek, ha kell
(Titus 1:13), és hogy a bűnöket elkövetőket nyilvánosan feddjék meg (1Tim.
5:20), jóllehet a 2Tim. 2:24-26-ban Pál arra utasította őket, hogy „szelídséggel”
igazítsanak helyre.
Emlékezzünk csak: Pál apostol a Galata 2-ban azt írja,
hogy nyilvánosan feddte meg Péter apostolt a képmutatásáért. A Máté
evangéliumban is azt olvassuk, hogy maga Jézus is nyilvánosan feddte meg
Pétert, és a Márkban az van leírva, hogy nyilvánosan űzte ki a templomból
egy kötélből font ostorral az ott áruló embereket (merthogy azok Isten házát „rablók
barlangjává” tették). Sőt, voltak olyan kirívó esetek is, amelyekre reagálva
Pál apostol azt írta a levelében mindenkinek, hogy ő bizonyos embereket átadott
a Sátánnak dorgálás céljából (lásd 1Kor. 5, és 1Tim. 1:20).
A Biblia nagyon világosan szól arról, hogy az egyik legfontosabb
feladatunk az, hogy a sötétség cselekedeteit leleplezzük, és a világosságra
hozzuk (Eféz. 5:11). Az 1Kor. 4:21-ben Pál azt kérdezi az ottani emberektől:
„Vesszővel menjek-e hozzátok, vagy szeretettel?” Majd a 2Kor. 10:1- ben arról
beszél, hogy merészen, bátran fog majd inteni, és a 2Kor. 13:1-2-ben pedig azt
írja, hogy e téren senkit sem fog kímélni.
Nagyon sokan a keresztények közül a Máté 18:15-17-et akarják
alkalmazni minden egyes felmerülő helyzetre. De mi a helyzet a hamis
tanítókkal?
A fent említett igeszakasz a Máté 18-ban azt mondja, hogy
ha a testvérem „vétkezik ellenem”, akkor először menjek el hozzá, és
négyszemközt rendezze vele a dolgot, ha nem hallgat rám, akkor két vagy
három tanú előtt, és ha még akkor sem mutat hajlandóságot a megtérésre,
akkor az egész gyülekezet előtt. Ez egy nagyon fontos, igei módja az olyan
esetek lerendezésének, amikor egy keresztény testvérem vétkezett ellenem. De mi
a helyzet egy nagyon komoly HAMIS TANÍTÁSSAL? Mi van akkor, ha ez veszélyes
mértékben terjed, és elkezdi Krisztus Testének nagyobb részeit is megfertőzni?
Vajon ez még mindig csak „magánügy” lenne?
Az én megítélésem szerint az Újszövetségben mi SEHOL nem látjuk
azt, hogy Jézus, vagy az
apostolok a Máté 18-beli alapelvek szerint kezelték volna a
hamis tanításokat. Ellenkezőleg: azt látjuk mindenhol, hogy nagyon is
nyilvánosan feddték meg és korrigálták ezeket – megpróbálva megállítani a hamis
tanítás „rákos fekélyét”, mielőtt az még tovább terjedhetett volna. Ez ugyanis
a SZERETET cselekedete Krisztus Teste felé: meg kell próbálni megállítani
további károk okozását, mielőtt még az Úr túl sok báránya szenvedne kárt. Az
Újszövetségben a hamis tanítások és hamis próféták ügye sehol sincs „szép
finoman”, „enyhén” kezelve! (Itt azonban hadd jegyezzem meg azt is, hogy itt
egyáltalán nem az erőszakos eretnek-hajkurászókat támogatom, akik szerintem
gyakran nagyon rossz szellemmel és motivációkkal üldöznek bizonyos dolgokat.
Itt csupán néhány bibliai vezérfonalat szerettem volna megadni a helyes
hozzáállásról.)
Mindenesetre ez egy nagyon fontos ügy, különösen az Utolsó
Időkben, amikor is azt olvassuk, hogy a hamis tanítók és próféták igen nagy
számban jelennek majd meg, és hogy olyan nagymértékű lesz a megcsalattatás,
hogy „ha lehetséges, még a választottakat is” el akarják majd hitetni.
Rettenetesen fontos azt megértenünk, hogy mi is forog itt kockán. Az ApCsel-ben
a hamis tanítókat és prófétákat nagyon komolyan megfeddték, és Pál még
konkrétan meg is nevezte ezeket az illetőket jó néhány, a gyülekezeteknek írt
levelében. Látjuk-e már tehát, hogy ez már valóban nem a Máté 18-ban leírt kategória?
Ez sokkal komolyabb annál, és sokkal drasztikusabb választ kell rá adnunk – bár
természetesen az is fontos, hogy mindig „szeretetben szóljuk az igazságot” – de
Krisztus drága nyájának a védelmezését mindenek feletti fontosságúnak kell,
hogy tartsuk.
Nyilvánosan kell tehát szólnunk, és ha szükséges, még
nevesítenünk is kell, ha Krisztus Testében komoly, veszélyeket
okozó dolgokat látunk!
Az egyik pásztortól érkezett,
2012.03.27.-én.
_________________________________________________________________________________
Nyílt levél
gyülekezeti felvigyázókhoz
Tárgy
: ANDREW WOMMACK
(AW) Tanítások rendkívüli
veszélyéről
Kedves Pásztor és Vezető Testvérek !
Hosszabb
vívódást követően dőlt el bennem, hogy ezt a Nyílt levelet megírom, mert
felelősséget érzek azokért a hívőkért, akik nem elég érettek arra, hogy a
tanításban lévő félreérthetőséget észrevegyék, a „halat a szálkától elválasszák
és kiköpjék,” és emiatt az üdvösségüket elveszítsék !
Isten
erős késztetését régóta érzékelem, és nem szeretnék engedetlen maradni tovább.
Inkább megteszem, amiért felelősséget érzek, és amire késztetetést kaptam! Levelemmel csupán az a
célom, hogy a ti figyelmeteket felhívjam arra, amit én veszélynek látok és
megfújjam a vészjelző kürtöt, hogy ti is ítéljétek meg e témát, hogy veszélynek
tartjátok-e amit én, és érdemesnek tartjátok-e figyelmeztetni a rátok
bízottakat erre, vagy nem !
Múlt
év végén és ez év elején sokat hallgattam a Adrew Wommack testvér tanításait,
melyek nagyon tetszettek, főleg a törvénykezés és törvénykező vallásos
magatartás ellen kifejtett látása, mondhatnám teológiai érvelése, az Isten feltétel nélküli szeretetének és a kegyelmének középpontba
állításával.
Ahogy
a tanításokat és a felépülő teológiát hallgattam és figyeltem, igyekeztem a
szívemben forgatni ezeket, és az Igéből az Úrtól eddig kapott világosságommal
összevetni. Ekkor kezdtem észrevenni, hogy valami nem stimmel, de nem tudtam
megfogalmazni szellemben mi nyugtalanít. Ahogy imádkoztam, és kértem Istentől
választ, megértettem nyugtalanságom okát, és ennek kapcsán felelősségemet. Ezt az alábbiakban próbálom összefoglalni :
I.
Félreérthetőség főbb okai és
veszélyei
1./ Nagyon
jó, és pozitív cél a gyülekezeti és keresztényi törvénykezés lerombolásának
szándéka, de az ehhez használt kegyelem
teológiát AW tanításában sajnos nagyon
egyoldalúnak és kiegyensúlyozatlannak
találtam.
Úgy
látom, emiatt ez teljesen alkalmas arra, hogy éretlen és erőtlen keresztyének
félreértsék, és így e tanítás által be legyenek csapva, félre legyenek vezetve.
Főleg, akiknek „viszket a fülük” olyan tanításra, ami mentesíti őket saját
felelősségüktől.
Ebben
látom az én és a helyi gyülekezeti pásztorok felelősségét, hogy ezekre a
veszélyekre feltétlenül hívjuk fel a hívők figyelmét, mert akár a Pax Tv-ben ,
akár interneten a hívők egyre többen hallgatják ezeket a tanításokat, és sajnos
sokan félre is értik, helyet kap a szívükben az elvilágiasodás, és bűnnel való
kompromisszum. Gyülekezetünkben is többen
érdeklődni kezdtek mostanában az AW tanítások után.
2./
AW
kegyelem teológiájának súlyos
veszélyei :
Két pillérre épül :
a.) Isten feltétel
nélküli szeretetének tanítása
b.) Isten az Új Szövetségben nem ítél, csak
kegyelmet ad
a.)
Nagy veszélyét látom annak, hogy AW Isten feltétel nélküli szeretetéről szóló
tanítása megfelelő kiegyensúlyozás nélkül teljesen becsaphatja és
félrevezetheti a hívőket, mivel úgy az Ó- mint az Új Szövetség tele van Isten
feltételeivel.
Csak néhány, a
teljesség igénye nélkül :
a.1./ Hit : „ Hit nélkül lehetetlen Istennek tetszeni,
mert ….. „ (Zsid. 11:6)
„Aki hisz és
megkeresztelkedik, az üdvözül, aki nem hisz elkárhozik !” (Mk.16:15.)
„Úgy szerette Isten a
világot, hogy AKI HISZ ŐBENNE, el ne
vesszen!..”(Jn.3:16.)
a.2./ Megtérés
: „Térjetek meg
és keresztelkedjetek meg mindnyájan, …. „ (Apcs. 2:44.)
„Térjetek meg, mert
elközelített az Isten országa, … „ (Mt.
4:17.)
a.3./ Engedelmesség :
„Aki hisz és
megkeresztelkedik, az üdvözül, aki nem hisz elkárhozik !” (Mk.16:15.)
„Teremjetek először megtéréshez illő gyümölcsöket …aki nem terem, az tűzre
vettetik !” (Mt. 3:8-10.)
„Aki
hisz, annak örök élete van, aki NEM
ENGED A FIÚNAK, az nem lát életet,
hanem AZ ISTEN HARAGJA MARAD RAJTA !” (Jn.3:36,)
„Maradjatok
meg az én szeretetemben !!! HA AZ ÉN PARANCSOLATAIMAT MEGTARTJÁTOK, AKKOR
MEGMARADTOK AZ ÉN SZERETETEMBEN !!! ”
(Jn. 15:9-10.)
Vagy
: „Szentség
nélkül senki sem láthatja meg az Urat !”
Itt a SZENTSÉG egyértelműen feltétel Isten részéről!
„Ne szeressétek a világot, sem ami a világban
van! Aki a világot szereti nincs meg benne az
Isten szeretete!” (1.János 2:15) Feltétel a világi normák és életvitel
elutasítása!
Láthatjuk, szó
sincs arról az Ígében, hogy feltétel nélkül meg tudunk maradni
Isten szeretetében
! A feltétel, pl.: az engedelmesség, a
hit, a megtérés, a szent élet, az Úr
parancsainak megtartása, stb. !
a. 4./
Az Ó Szöv.-ben a Dávidnak tett
ígéret is így szól : „Ha fiaid
megtartják szövetségemet, mindörökké székedben ülnek !”
Tehát
itt is az ENGEDELMESSÉG a
FELTÉTEL !!!
b.) Jelentős veszélyek :
b.1./
Félő, hogy becsapjuk a hívőket, felmentést adva a szent élet
követelménye, az engedelmesség elvárása alól, és ezzel a pokolra segítjük
azokat, akikért mi pásztorok felelősek vagyunk! Éppen a kárhozattól kellene megóvnunk
őket !
Elhinni
engedjük neki, hogy ha bűnben él, nem tér meg teljes szívből, egy kicsi, vagy
nagy kompromisszumot megenged a bűnnel, Isten akkor is feltétel nélkül szereti,
és ebből az következik, hogy üdvözülni is fog, mert Isten az Új Szövetségben
már nem ítél, csak kegyelmet ad, úgyis megbocsát !
Ez
így már szerintem egy igazi tévtanítássá válik „viszkető fülű”, éretlen- és
testi módon élő keresztények részére, ami nem segíti és nem sürgeti őket a
megtérésre! – és ez nem csak a hívő, hanem a pásztor felelőssége is, mert ő
őrizni is hivatott Isten nyáját, nem csak legeltetni ! Úgy értesültem különböző
prófétikus forrásokból,, hogy túl sok hívő van már a pokolban, mert nem vették
komolyan az Úr parancsait ! Ez is nagy Istenfélelemre indít az Isten népe
iránti felelősségem tekintetében!
b.2./
Sok hívő nem szereti hallani a szellemben járás és a szent élet
követelményét tartalmazó tanítást, mert ők testiek akarnak maradni, a testi
kívánságokkal együtt akarnak hívők lenni, és üdvözülni ! Annak a veszélyét látom, hogy AW Isten
feltétel nélküli szeretetének tanítását éppen erre fogják sokan használni és
értelmezni, becsapva saját magukat, ha mi pásztorok erre nem figyelmeztetjük
őket! – még ha AW a legjobb szándékkal tanítja is a kegyelem teológiát.
Ha,
mint őrállók, nem figyelmeztetünk erre a veszélyre, sőt propagáljuk AW
tanításait megfelelő kiegyensúlyozás elmulasztásával, akkor (úgy gondolom,) a
menny helyett a pokolba pásztoroljuk a hívőket, de ennek felelősségét az Úr
nekünk, pásztoroknak rója fel! Ez óriási
felelősség !
b.3./
Ha AW másképpen fogalmazna, sok
félreértést meg lehetne előzni ! Pl:
Isten érdemtelenül szeret minket !
- vagy : Méltatlanságunk ellenére Isten szeret minket
! Ez kedvezőbb lenne, nem adna okot
óriási félreértésekre, mint a „FELTÉTEL NÉLKÜL szeret Isten” kifejezés
használata !!!
Ebben
a formában sajnos teljesen félreérthető, ezért félrevezető, és ezért
TÉVTANÍTÁSRA alkalmasnak nevezhető !!!
b.4./
Hiszek a feltétel nélküli (rövidítve
: fn) szeretet létezésében ! – de ezt a fogalmat pontosítás nélkül szinte
biztosan sok hívő félreértheti ! A kiegyensúlyozás
az lenne, ha AW pontosítaná mit jelent, és mit nem jelent Isten feltétel
nélküli szeretetének fogalma !
c.) Mit jelent ?
: (véleményem
szerint)
1.) Isten szereti a bűnös embert, akkor is ha elkárhozik, ő még a
pokolba jutottakat is szereti, de onnan már nem tudja kihozni őket ez a
szeretet! Sír miattuk, mert szereti őket. Ennyire feltétel nélkül szereti a
bűnöst, minket is ha bűnbe esünk, de ez a FELTÉTEL NÉLKÜLI SZERET NEM HOZ LÉTRE ÜDVÖSSÉGET ! NEM ELÉG AZ
ÜDVÖSSÉGHEZ !!!
2.) Ez a
fn-i szeretet csupán ajtót nyit a bűnös, az elveszett ember előtt Jézus
felé azzal, hogy nem szab feltételeket a bűnösnek ahhoz, hogy Jézushoz jöjjön és megtérjen, mert úgy szereti őt ahogy
van !!! – tehát a fn-i szeretet Jézushoz vezet, de innen tovább lépni már csak
feltételek teljesítésével lehet !
3.) Az első feltétel itt már
elkezdődik :
- „ higyj az Úr Jézus Krisztusban és
üdvözülsz, mind te ….. ”
- „ térjetek meg és keresztelkedjetek
meg, ….. ”
ahogy növekszünk az Úrban, a
feltételek szaporodnak !
4.) Tehát a fn-i szeretet az életút
nagyon behatárolt szakaszára értendő, nem általánosságban az egész hívői
életre. Ez nem hangzik nagyon vonzóan, mert valami kényszert sejtet, amit nem
szívesen vállalnunk, de a záró gondolatban jelezni szeretném mi az ami
felszabadít minden kényszer és törvénykezés alól, miközben biztosítja a
feltételek teljesülését is!
d.) Mit nem jelent ? : (véleményem szerint)
1.) Nem jelent üdvözítő szeretetet !
– mivel az üdvösséghez hit és megtérés is kell, és később még más is !
2.) Nem lehet szolgává az ilyen hívő,
mert annak további feltételei vannak, (pl.: az alávetettség, engedelmesség, )
3.) Nem lehet tanítvány, aki csak a
fn-i szeretetet akarja élvezni, semmi mást,
4.) Nem lehet az Úr barátja sem, mert
azok Jézus parancsainak engedelmeskednek,
5.) Nem lehet Fiú, mert ahhoz is engedelmesség
kell, sőt még alávetettség is, és
folytathatnánk.
Összefoglalva : a fn-i szeretet nagyon fontos, de leginkább
arra elég, hogy bátran merjünk és tudjunk menni az Úrhoz, tehát nagyon
felszabadít arra, hogy a kegyelmet megértsük és elfogadjuk !!!
Eddig
az állomásig visz el. A folytatáshoz pedig be kell tölteni a feltételeket !
AW tanítás ezt nem fejti ki, ezért nagyon
félrevezetheti az éretlen és az engedetlen hívőket egyaránt !
II. Isten az Új Szövetségben nem ítél, csak
kegyelmet ad
Ez
sem igaz ! Ez is így megint félreérthető, ezért félrevezető, és ezért
TÉVTANÍTÁSRA alkalmasnak nevezhető teológia !!!
Az Új Szöv.-ben is
találunk esetet Isten ítéletére :
1./
Apcs. 5:1-11. ld. Anániás és Szafira esetét . Ez is ítélet
volt, de mekkora ? Elrettentő erejű !
2./ 1.Kor.5:1-8,
3. az anyjával paráználkodó férfi
fölötti ítélet, és testének átadása a sátánnak !
3./ Apokaliptikus ítéletek, stb.
Mindezeknek
a tévtanításra alkalmas teológiáknak a szűrő nélküli beszivárgását (vagy inkább
beözönlését) súlyos veszélynek látom a
magyar eklézsia számára, és erre
szerettem volna felhívni szeretettel a kedves pásztor társaim figyelmét ! – és
kérni, hogy ti is vizsgáljátok meg őszintén Isten előtt, hogy a fentiekben
jelzett veszélyeket valósnak látjátok-e, vagy nem, és annak megfelelően
tegyetek, vagy ne tegyetek lépéseket a hívők védelme érdekében !
Isten
előtti felelősségemnek éreztem, hogy mindezeket jelezzem, és szeretettel
felhívjam a figyelmeteket erre!
III.
Záró gondolatok és véleményem e
témához
Fontosnak
tartom, hogy gyülekezeteinkben ne legyen helye a törvénykezésnek ! Ez egy
rossz, vallásos és farizeusi szellem, ami megoltja Isten szellemének működését,
és megakadályozza az emberek megmentését, megtérését!
Az
is igaz, hogy valóban szentségre, tisztaságra, engedelmességre kell
törekednünk, és erre kell tanítanunk a hívőket, mert igenis vannak ígei
követelmények és feltételek !
De
hogyan képviseljük a tisztaság és szentség követelményét, és Isten elvárásait
úgy, hogy ne a törvényt és szabályokat állítsunk törvénykezve a hívők elé ??? –
és ne helyezzünk mi nyomást a hívőkre, és mégis legyen szentség is, és a Szent
Szellem szabadsága is működjön ???
Válaszok :
1.
AW
azt az utat választotta, hogy felmentést ad a feltételek alól, és Isten ítélő
bírói szerepének Új Szövetségi részét tagadja, ezzel jelentősen, szinte nullára
csökkentve a hívők egyéni felelősségét, felszabadítva őket a szabadosságra, a
bűn megtűrésére, a bűnnel való kokettálásra, hiszen a kegyelem és Isten fn-i
szeretete úgyis megment és üdvözít ! Ezt persze így nem mondja ki, de az
erőtlenek, a kiskorúak és a test szerint élő hívők számára ezt sugallja. De ez így tévtanítássá válik ! Nem az a rossz
amit kimond, mert Ígei dolgokat tanít, hanem az nyit ajtót a félrevezetésre,
amit nem mond ki, amit elhallgat az Ígéből, tehát nem egyensúlyozza ki az
evangéliumot ! Ilyen értelemben válik tévtanítássá!
2.
Az
Íge válasza az első szeretet (ld. Az első parancsolat: Szeresd az Urat teljes
…) és az Istenfélelem közötti elválaszthatatlanul szoros kapcsolat megértésében van !
Az Íge elválaszthatatlanul összekapcsolja az Isten (=Igazsá)
szeretetét a bűn gyűlöletével (= az Istenfélelemmel.) ld.:
Zsoltár 97:10, Zsoltár 45:8.
A bűn gyülölete nélkül lehetetlen Istent teljes szívből szeretni !
Ez a lényeg!
-
Az
első, legfőbb parancsolat : Mk. 12:30, ”Szeresd az Urat, a te
Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből, teljes elmédből, és minden
erődből !”
-
Zsoltár
97:10, ” Akik szeretitek az Urat, gyűlöljétek a
gonoszt !”
-
Zsoltár 45:8, ” Szeretted az
igazságot, gyűlölted a gonoszságot, EZÉRT
kent fel téged az Isten, a te Istened örömnek olajával társaid fölött !”
-
Példab.
8:13, a gonosz gyűlölése az az Istenfélelem ! ”Az Istennek félelme, a gonosz gyűlölése !!! – a kevélységet,
a felfuvalkodást, a gonosz utat és az álnok szájat gyűlölöm!”
Zsoltár 34: 12-15, ”
Megtanítlak fiaim az Isten félelmére : …
Tartóztasd meg nyelvedet a gonosztól, ajkadat a csalárd beszédtől, kerüld a
rosszat és cselekedjél jót, keresd a békességet és kövesd azt !”
Sok
keresztyén sajnos nem értette meg, hogy Istent őszintén szeretni csak akkor
lehet, ha a bűnt ezzel egyszerre (ezzel párhuzamosan) gyűlöljük ! Úgy gondolom,
ezért esik el olyan rengeteg hívő!
Ha
tanítva vannak az Istenfélelmre, és meg is tanulják a hívők, Isten teljes és
őszinte szeretete miatt teljes őszinteséggel gyűlölni a bűnt és a gonoszt
(felsorolás Példab.8:13, és Zsoltár 34:12-15,) akkor egyszerre eljutnak a szabadságra és a szentségre
is, minden törvénykezés nélkül, és AW-féle
tévtanítás nélkül, csupán Isten iránti
őszinte szeretet által !
A
házassági szövetséget létrehozó őszinte szere(lem)tet a legjobb példa erre.
Ahogy ebben a szövetségben sem tolerálható egyik fél részéről sem a
hűtlenséggel való kokettálás, csak annak radikális elutasítása, gyűlölése,
pontosan a házastárs őszinte szeretete miatt, ugyan ez igaz az Istennel
szövetséges hívőre is! Mi módon tudja Istent valaki őszintén szeretni, ha a
világot is, a bűnt is szereti, vagy ragaszkodik hozzá ???
1.János
2:15 ” Ha valaki
a világot szereti, nincs meg abban az Atya iránti szeretet ! .. ”
A
teljes és őszinte Isten iránti szeretet (ami őszintén gyűlöli a bűnt,) megszabadít a törvénykezéstől, a bűntől,
egyben szabaddá, és szentté teszi a hívőt!
Úgy
hiszem, ebben is Jézus a minta. Jézusnak a szívében volt az Isten törvénye,
ezért mondja a Zsoltár : „ Ímhol vagyok, hogy cselekedjem a Te akaratodat. Ezt
kedvelem, és Istenem, a te törvényed keblem közepette van!” Ezért
Jézusról nem olvassuk, hogy Ő betartotta a törvényt. Nem. Jézus nem betartotta,
hanem BETÖLTÖTTE a törvényt! Éppen ezért, mert a törvény nem rajta kívül volt,
hanem a szívében volt, és ezt „kedvelte” , tehát nem volt neki ez kényszer,
hanem gyönyörűség volt számára, mert ISTENFÉLŐ volt. Amikor a törvény kívül van a szíven, akkor
külső elvárás és kényszer nehezedik a hívőre, és megpróbálja betartani a
törvényt, ami pedig lehetetlen. Ez vezet a törvénykezés tévútjára is. Isten
azért adta a kegyelmet, nem csak hogy bűneink meg legyenek bocsátva, hanem hogy
megismerhessük Őt, az Ő szívét, jellemét, így az Íge beépüljön a szívünkbe, ami
azonos az Isten törvényével is, és teljes szívből szeretni tudjuk Őt, és mi is
betöltsük Isten törvényét belső szeretetből, és nem külső kényszerből, ahogyan
Jézus is tette, mint példakép a számunkra.
A
törvénykezés ellenszere tehát nem az, hogy a hívőket tévtanításokkal felmentjük
a bűn felelőssége alól, hanem sokkal inkább az, ha megtanítjuk őket arra, hogy mi is az Istenfélelem valójában! (klikk ide)
Isten
áldása és kegyelme legyen Veletek és Rajtatok !
Szeretettel
:
Soós
Péter
2011.
június 21.
________________________________________________________________________
dr. Palavics József : ”Igazi”
”Kegyelem” Evangéliuma
Egy kedves pásztor barátom
elküldte részemre dr. Palavics József testvér által képviselt és az alábbiakban
őáltala összefoglalt „Igazi” Evangéliumnak nevezett tanítását, és kérte a
véleményemet.
Az alábbiakban itt olvasható
a dr. Palavics József Facebook oldalán
is közzétett tanítása.
Azt követően pedig a pásztor
testvéremnek megküldött összefoglaló véleményemet teszem közzé.
________________________________________________________________________
RáÉbredés az Eredetre. RáÉbredés az Eredetire. (REE)
by Jozsef Palavics on Sunday,
June 19, 2011 at 9:26am
A legnagyobb ébredés zajlik
most a földön, ami valaha az emberiséget elérhette, ez a ráébredés, felébredés
az eredeti Életre, az ember Isteni eredetére, származására, a miben, kiben
létére. Nem szemmel látható ez az ébredés, ahogy Jézus idejében sem látták
Isten országát, úgy most sem látható módon jön el. Nem a tömegek jelenléte
igazolja, jelenti az ébredést, hisz a BL döntő sem jelent ébredést. Mégis tömegeket
várunk, hogy jöjjenek, de nincs mire ráébredniük. Mire ébredjenek rá? Pál 2
évet töltött Efezusban és egész Ázsia hallotta az Igét. Milyen Igét, vagy mit
hirdetett Pál?
Dávid azt mondta, hogy
megigazultságban, megigazultan nézi Isten arcát, és ez megelégíti, betölti
elégedettséggel, amikor ráébred, rádöbben az Istennel való hasonlóságára.
(Zsolt. 17:15)
Nincsen nagyobb ébredés,
világosság, kijelentés, mint látni azt, amit Isten lát. Isten látta, hogy az
ember olyan, mint Ő, az Ő képe és hasonlatossága. Abban a pillanatban, ahogy
erre ráébredünk, hogy olyanok vagyunk, mint Ő, mint Isten (nem vagyunk Istenek,
de egyenlők, egyenlő minőségűek vagyunk Vele) beléptünk abba a nyugodalomba,
amiben Isten van, megnyugszunk minden olyan cselekedettől, amit Éva kezdett el,
hogy hasonló legyen Istenhez. Nincsen nagyobb világosság, amire rá kellene
döbbennünk, mint Istenhez való hasonlóságunkra, ezért ez a legnagyobb
'ráébredés' az emberiség történelmében, és ez most zajlik közöttünk.
Minden ember eredetileg Istentől,
Istenből származik, és olyan, mint Isten. (1. Móz. 1:26, Kol. 1:16) Az ember
elfelejtette, hogy honnan származik, honnan ered, ki szülte őt. (5. Móz. 32:18,
És. 51:1) Az ember elfelejtette, hogy kicsoda ő igazából, és mi köze Istennek
őhozzá. (Zsolt. 8:5) Az Istentől való eredet megjelenése, felismerése,
(kősziklából vétettél) összetör minden hamis emberképen álló birodalmat, ahogy
így az emberek felismerik az Istentől való származásukat. (Dániel 2:34-35)
Megemlékeznek és megtérnek az Úrhoz a föld minden határai, és leborul előtted a
pogányok minden nemzetsége. (Zsolt. 22:28)
Jézus az, Akit látva,
felismerjük magunkat is Őbenne annak, akik eredetileg vagyunk. (2 Kor. 3:18,
Kol.3:4) Jézus az Isten képe. (2 Kor.4:4, Kol. 1:15)
Ami igaz Jézusra, igaz ránk is
(1 Ján. 2:8)
Felülről születtünk az Igén
keresztül, az Ige által, az Igéből. (Ján. 1:3, Kol. 1:16, 2 Pét. 1:23)
Visszatérés az eredetünkhöz az
eredetihez azt jelenti, hogy visszatérünk a Forráshoz. Abban a pillanatban,
hogy felismered az eredeted (Istent, Krisztust, az Igét, és magadat ebben),
felismered az élő vizek forrását is magadban. Az eredeted ismerete köt
folyamatosan Istenhez, tesz krisztusi tudatúvá, olyanná, mint Krisztus.
Krisztusban tükröződik vissza az ember, Te!
Amit Isten kijelent annak
semmi köze semmilyen valláshoz, Ő megvilágosít minden embert, hogy meglássuk,
hogy eredetileg Isteni természetünk van, Istentől származunk, olyanok vagyunk,
mint Ő. Őbenne, Krisztusban teljesedett be az ember.
ER-REE ÉBREDJETEK!
_______________________________________________________________________
Kedves
Pásztor Testvérem !
Megpróbálok amennyire
tudok röviden válaszolni kérdésedre a dr.
Palavics József által képviselt „igazi”
„kegyelem” evangéliummal kapcsolatban .
Összefoglalva , az alábbiak
miatt tartom ezt is éppoly veszélyes tévtanításnak, mint AW. kegyelem
doktrínáját :
1./ Ismeret, és
tudás alapú az üzenetük.
2./ A hívő van középpontba állítva, nem
Krisztus. A hívő Isteni szintre való
eljuttatása, megdicsőülése, sikere van a központban, és nem Jézus megdicsőülése,
a mi engedelmességünk által!
3./ Ez egy „Csábító evangélium” , pontosabban
elcsábító üzenet !
A lényeg összefoglalva az,
hogy te ki és mi leszel, mivé válsz. Istenné lehetsz, olyan leszel mint Ő, már
a földön.
Az ó-emberben lévő nagyra vágyást és a büszkeséget kelti fel
és manipulálja ez az üzenet.
Az Istenné válás ( tehát nem
az alázat és a megtört szív által, ) hanem csupán egy nagyszerű FELISMERÉS (=TUDÁS) által. Ezért ezt lehet „Tudás fája” evangéliumnak is
nevezni, éppen ezért „csábító” , pontosabban „elcsábító” evangélium.
Az elcsábítás nagyon ismerős,
mégpedig az Éden kertből. Ott is valaki azt ígérte Évának, hogy „olyan leszel
mint az Isten” és ráadásul nagyon egyszerűen !
Csak szakítani kell a tudás (jó és gonosz tudás) fájáról, és már azzá is
lettél. Ők azt tanítják, hogyha
felismered, hogy te Istentől származol, Isteni eredetű vagy, megemlékezel, hogy
te a „Kősziklából vágattál ki” aki a
Krisztus, tehát Isteni a származásod, akkor ráébredsz Krisztusi identitásodra,
és rájössz, hogy te is Isten vagy, Krisztus és az Atya által ! ( azért valami igazságnak is kell lenni
benne, hogy a hazugságot lenyeljük. A
hazugság horgára rá kell tenni az igazságból is egy kis csalit, amitől
ráharapnak a hívők : ezért nincs kihagyva a Krisztus és az Atya sem az üzenetből.)
Idézet az általuk közzé tett
tanításból : „ Nincsen
nagyobb ébredés, világosság, kijelentés, mint látni azt, amit Isten lát. Isten
látta, hogy az ember olyan, mint Ő, az Ő képe és hasonlatossága. Abban a
pillanatban, ahogy erre ráébredünk, hogy olyanok vagyunk, mint Ő, mint Isten (nem
vagyunk Istenek, de egyenlők, egyenlő minőségűek vagyunk Vele) beléptünk abba a
nyugodalomba, amiben Isten van, megnyugszunk minden olyan cselekedettől, amit
Éva kezdett el, hogy hasonló legyen Istenhez. Nincsen nagyobb világosság, amire
rá kellene döbbennünk, mint Istenhez való hasonlóságunkra, ezért ez a
legnagyobb 'ráébredés' az emberiség történelmében, és ez most zajlik közöttünk.
Abban a pillanatban, ahogy felismered az eredeted
(Istent, Krisztust, az Igét, és magadat ebben,) felismered az élő vizek forrását
is magadban . Az eredeted ismerete köt folyamatosan Istenhez, tesz krisztusi
tudatúvá, olyanná mint Krisztus.
Krisztusban tükröződik vissza az ember,
Te. ”
Valóban csak eredetünk
felismerése köt folyamatosan Istenhez ?
Nem a hit, és a Szentszellemmel való közösségünk köt össze vele? – na
és, az Úr parancsainak megtartása, ami nélkül nem maradhatunk meg Isten
szeretetében ? (Jn.15:10.)
Valóban csupán csak a
felismerés tenne Krisztus tudatúvá ? Annak
a felismerése, amit eddig is tudtunk, hittünk, és prédikáltunk, hogy az ember
Istentől származik ? Hát ebben nincs
semmi új kijelentés! – szerintem . Ez
lenne a legnagyobb ráébredés az emberiség történelmében?- amit eddig is
tudtunk, és hirdettünk ?
Isten nem a tudatunkat keresi,
hanem a szívünket ! „Adjad fiam a te szívedet nékem !”
(Példb. 23:26.) A tudat központba helyezése, az valójában a tudással való csábítás, hogy te Krisztus
tudatúvá válhatsz, ezzel tulajdonképpen Krisztussá, azaz Istenné !
Nagyon gyanús, hogy „tudat”-ról, tudat változásról
beszél, (csak mindezt Krisztus nevébe
csomagolva,) ami rendkívül feltűnően
azonos gyökereket mutat az okkult tudatformáló tanokkal, mint pl. a Reiki,
Scientológia, transzcendentális meditációk, stb.
De ha minden jóindulattal arra
gondolunk, hogy a valódi Krisztusi hasonlóságra (identitásra= ID) jutásra
szeretnék vezetni követőiket, akkor
ennek az útja nem az Istentől
származás felismerésére való eljutás !
Ennél sokkal mélyebb kijelentéseket tartalmaz erről Isten Igéje !
Mert az Íge beszél arról, hogy
Isten át fog minket változtatni, és olyanok leszünk, mint Ő !
Az 1. János 3:2 azt mondja,
hogy „olyanok leszünk mint Ő” , de ott van a meghatározás is :
„ amikor megfogjuk Őt látni, amint van !” Tehát nem itt, hanem amikor
teljességében és dicsőségében, amint Ő van,
(nem tükör által homályosan, ) meg
fogjuk Őt látni !
Ez a tanítás a Krisztusi
identitás (ID) elnyerését egyszerűen csak egy
FELISMERÉSHEZ köti , és semmi más
nem kell szerintük, csak ismeret,
felismerés !! Ez tehát egy gyorsított
evangélium, (gyorstalpaló), ami így már félrevezető, és ezért hamis evangélium!
– vagy TÉVTANÍTÁS !
Pál apostol óva int a hamis
evangélium elfogadásától a 2.Kor.11:2-3-ban :
” Mert
isteni buzgósággal buzgok értetek; hisz eljegyeztelek titeket egy férfiúnak,
hogy mint szeplőtlen szüzet állítsalak a Krisztus elé. Félek azonban, hogy a miként a kígyó a maga
álnokságával megcsalta Évát, akként a ti gondolataitok is megrontatnak és
eltávolodnak a Krisztus iránt való egyenességtől.” - és a Galata
1:8.-ban : ” De ha szinte mi, avagy mennyből való
angyal hirdetne is néktek valamit azon kívül, a mit néktek hirdettünk, legyen
átok.”
Én ezt a fentiek és a
következők alapján tévtanításnak tartom
jelenlegi ismeretem és világosságom alapján, és nagyon féltem a magyarországi eklézsiát
ettől! (Egyébként a szegedi kegyelem konferenciát 2011.07.16.-án, az AW.
Minisztrivel és Népek Bárkája gyülekezettel
közösen rendezik.)
Mindezekkel szemben az Íge, a
Krisztusi identitásra való eljutással kapcsolatban egy folyamatosságról tanít !
Mégpedig erre eljutni nem
olyan gyors és egyszerű, mert Isten nagyon bölcs. Ennek fontos oka van!
Jézus azzal zárja a hegyi
beszédet, hogy aki a kősziklára építi a
házát, - tehát aki hallgatja és megcselekszi mindazt, amit Jézus tanított,
- annak élete megmarad a viharok
ellenére is, de aki a fövenyre épült gyorsház lesz az élete, az menthetetlenül
össze fog dőlni a próbák alatt! Ez a
tanítás egy gyors eljutást ígér a Krisztusi természet elnyeréséhez, mégpedig
csupán egy - ER-REE Ébredjetek, egy ”RáÉbredés az Eredetre, az Eredetire” –
tévtanítás elfogadása által !
Az Ige szerint, a Krisztusi identitásra
eljutás az alábbi identitási összetevőkből épülhet csak fel :
1. ÜDVÖSSÉGI ID.
(Megtérés, újjászületés, + az első parancsolat + Istenfélelem! Ez az
alap !)
2. Előbbire tud csak épülni, a SZOLGAI ID.
Jézus is szolga volt!
3. A szolga lehet utána
tanítvány, tehát TANÍTVÁNYI
ID.
4. A tanítványt később az Úr barátjának nevezi, ha a
parancsait megtartja továbbra is, tehát továbbra is működik a szolgai és a
tanítványi ID. Ekkor felépül bennünk az UR
BARÁTJA ID.
5. Ha mindez megvan, akkor születik meg, ezekre épülve az
érett FIÚI ID.
Már nem kiskorúak vagyunk , hanem
ÉRETT FÉRFIKORÚ FIAK ! – akik továbbra is szolgák, és tanítványok
is, barátai is az Úrnak!
6. A PAPI
ID. Az Úr papjai, és egyben
ez jelenti, hogy az ÚR HÁZA, TEMPLOMA ID.-unk is meg van!
7. A Fiú és a Papi ID
mellett kifejlődik az ÚR HARCOSA
ID. Mert az Úr munkája harc nélkül nem megy! De harcolni nem küldhetünk gyerekeket, csak
fegyelmezett szolgákat, akik jó tanítványok, és élvezik az Úr barátságát, és
érett FIAK is az Úrban !
8. És az egésznek a koronája, a MENYASSZONYI ID.
Aki egyben az Úr szerelmese, már több mint barát és tanítvány és szolga,
hanem szerelmes imádó, akiben mind az
előbbiek hiánytalanul megvannak!
Ha mindezeket csak átugorjuk,
és azt tanítjuk a hívőknek, hogy csak ismerjék föl, hogy ők Istentől származnak
( de hát ezt eddig is tudtuk, ebben egyébként semmi új kinyilatkoztatás nincs,
de csábító csalinak a hazugság horgára úgy tűnik sokaknak elegendő a félrevezetéshez, ) és akkor már hirtelen
Istenek leszünk, Isten minden lehetősége rendelkezésünkre áll, mert Isten fiai
vagyunk, stb. stb. stb.….!!!
Erről beszél az EF. 4:14, „ ne
legyünk kiskorúak, akiket hajt a tanítás akármi szele, a ravasz és csalárd
emberek tanítása által !”
A szolgálati ajándékok
feladata és felelőssége, hogy a hívőket érett korúságra segítse, nevelje, (EF.4:15, - „az Igazságot követve szeretetben,”) hogy ne
maradjanak a hívők kiskorúak !
Köszönöm, hogy jelezted ezt a tanítási áramlatot, és
felelősséget érzek én is az iránt, hogy a többi pásztoroknak is jelezzük ezt a
káros tanítási széljárást, a nyáj, azaz
a ránk bízottak védelmében !
Az Úr áldjon meg gazdagon !
Szeretettel üdvözöllek :
Soós Péter
2011. június 26.
_____________________________________________________________________
A következő részben is 3 levelet teszek közzé: ( 2.részhez klikk ide )
A 3.rész a legfrissebb reagálásokat tartalmazza: ( 3.részhez klikk ide )
A következő részben is 3 levelet teszek közzé: ( 2.részhez klikk ide )
A 3.rész a legfrissebb reagálásokat tartalmazza: ( 3.részhez klikk ide )
Kedves Péter!
VálaszTörlésNagyon jó a kegyelem tanításod.
Az Isten valóban büntet az Újszövetségben is, ahogy írtad a példákkal.
Itt van még rá pár példa:
"Akkor Pál monda néki: Megver az Isten téged, te kimeszelt fal! És te leülsz engem a törvény szerint megítélni, és törvényellenesen cselekedve parancsolod, hogy engem verjenek?"
(Csel. 23,3)
Pál ismerte az Urat, jobban, mint bármelyikünk ismeri -ezt gondolom, ezért ő csak tudja, hogy Isten ver vagy nem. Ha kijelenti az Úszöv.-ben ezt Pál, hogy ver az Isten, akkor az így is van. Nem lehet okoskodni az Igével, vagy Pállal, vagy Lukáccsal, aki az ApCsel.-t írta.
De másutt is láthatjuk az ítélet megnyilvánulását:
"Egy kitűzött napon pedig Heródes királyi ruhájába felöltözve és székibe ülve nyilvánosan szóla hozzájuk.
A nép pedig felkiálta: Isten szava ez és nem emberé.
És azonnal megveré őt az Úrnak angyala, azért, hogy nem az Istennek adá a dicsőséget; és a férgektől megemésztetvén, meghala."
(Csel 12,21-23)
AZ Ószöv.-ben is voltak, akik megkérdőjelezték Isten ítéletét. Ezért kijelenti Malakiásnak, hogy Ő az ítélet Istene is:
"Elfárasztottátok az Urat beszédeitekkel, és azt mondjátok: Mivel fárasztottuk el? Azzal, hogy azt mondjátok: Minden gonosztevő jó az Úr szemeiben, és gyönyörködik ő azokban; vagy: Hol van az ítéletnek Istene?" (Malak. 2,17)
A kegyelem nem arra jó, hogy bárhogyan éljünk, hanem arra, hogy megtagadjuk a hitetlenséget és az e világi kívánságokat... Tehát önmegtagadásra indít és erőt ad, nem pedig szellemi lazáskodásra buzdít.
Nem hivatkozhatunk Isten szeretetére.
Félix is megijedt, mikor Pál önmegtartóztatásról beszélt, mert az nem volt ínyére, az "új kegyelemtanítás" tudomásom szerint nem tanít önmegtartóztatásra, de a Biblia viszont igen.
Csel. 24,24
"Egynéhány nap mulva pedig Félix megjelenvén feleségével Drusillával egybe, ki zsidó asszony vala, maga elé hívatá Pált, és hallgatá őt a Krisztusban való hit felől."
Csel. 24,25
"Mikor pedig ő igazságról, önmegtartóztatásról és az eljövendő ítéletről szólt, megrémülve monda Félix: Mostan eredj el; de mikor alkalmatosságom lesz, magamhoz hivatlak téged."
A tévtanítás onnan ismerhető fel, hogy a tanítással ugyan igéket idéz, de beszél a Szentírás más igéi ellen és ha említjük azokat az ilyen tanítóknak, egyszerűen azt mondják, hogy nem értik, és tovább hirdetik a tévtanításaikat, ahelyett, hogy észrevennék azt, hogy nem hasogatják helyesen az Igét. Amikor az Igét magyarázzuk, akkor nem ütközhetünk más Igékbe, mert egyik Ige magyarázza a másikat és soha nem mond ellene egymásnak. Azok,akik nem értik, azokat nem hívta el az Úr tanítóknak, mert nem mindenki tanító és nem mindenki apostol és nem mindenki pásztor. Nem lehet senki önjelölt, mert a Szent Lélek az, aki ezekre a szolgálatokra elhív, és akiket elhív az adott szolgálatra a szentek tökéletesbítése céljából, csak azokat vezeti abban az adott szolgálatban, másokat nem vezet.
Az Szentírást magyarázni csak a Szentírás teljes kontextusát figyelembe véve lehet, a szövegkörnyezetet is figyelembe véve.
Áldásokat!
Bogdán István
Kedves István !
TörlésKöszönöm, hogy még több Ígével kiegészítetted! Nagyon idevágó amit írtál.
Isten áldjon meg!
Soós Péter
Kedves Péter!
TörlésNagyon helyénvalók a látásaid, és az Igei alátámasztásaid. Valójában jó magam is találkoztam ezzel a Palavics úr által megosztott "tanításokkal" a facebookon. Nem vagyok pásztor, sem nagy igehirdető, sőt még olyan "szuper szellemi" ember sem, aki a-z-ig kívűlről fújja Isten Igéjét. Viszont mégis zavart keltett bennem is és megosztást a szellememben ezek a tanítások, és hát mondhatni igen éles vitába elegyedtem egy-két igen elszánt hallgatójával írásban. Ez odáig fajult, hogy már le kellett tiltanom mind a P.J."követőket" és persze magát a dr. urat, ill. tanításait. Nagyon jól kiboncolgattátok, István úrral a lényeget Igeileg. Köszönöm! Anikó
Nagyon jó összefoglalás, köszönöm!
TörlésAz igaz evangélium onnan ismerhető fel, hogy az újjászületésen van a hangsúly.
VálaszTörlésMert meg lehet térni bárkinek, az csak egy perces dolog.
De az újjászületés az már egy folyamat, egy elég hosszú folyamat.
Újjászületés nélkül pedig nem láthatjuk meg Isten királyságát.
A megigazuláshoz nem lehet hozzátenni, mert Jézus elvégezte.
De a megigazítás az egy élet munkája.
Újjá kell születnünk tehát és ez egy hatalmas harc.
A gondolatainknak meg kell újulniuk.
Ez is a kegyelem része.
Hogy Isten továbbsegít az utunkon, mert látja rajtunk, hogy mindenünket eladtuk a bibliában említett gyöngyszemért (örök élet).
Akik ellangyosodnak, meghátrálnak, ellustulnak vagy azt hiszik, hogy nem kell tennünk semmit, azoknak neveit kitörli Isten az Élet Könyvéből.
Nézd pl. a bolond szüzeket és a semmirekellő szolgát, aki elásta a talentumát.
Aki nem győz, az nem nyeri el az élet koronáját.
A kegyelem tanítás pont ezt a harcra való felkészítést veszi el az emberektől.
Azt hiszik, hogy minden elvégeztetett és nekik már semmit nem kell tenni, ami igaz is, a megváltás és megigazulás terén.
A megtéretlen ember sem tesz semmit szellemi téren.
Mert halott a szelleme.
A keresztényeket viszont pont az jellemzi, hogy mi élőkké lettünk, és megláttuk azt, hogy mekkora harc folyik körülöttünk, minden egyes lélekért.
És Isten az egyházon keresztül harcol.
Szóval csak annyit szeretnék mondani a kedves olvasóknak, hogy gyere ki abból az egyházból, ahol nem az újjászületés van előtérben.
Ahol nem a tanítványképzés a fő dolog, Isten Szelleme által irányítva persze.
Mert az igaz egyházat a Szent Szellem vezeti, és Isten az egy harcos Isten, a biblia szerint.
Lacika, az Éva777.com egyik adminisztrátora
Nagyon jó ez a HITÉLETI BLOG. Ami a hyperkegyelem teológiai trend elleni figyelmeztetés.
VálaszTörlés